Greşeli pe care le faci după antrenament

Un antrenor bun îţi va spune întotdeauna că progresul se face după şedinţa la sală - atunci muşchii se relaxează şi capătă o formă. Însă, nu toată lumea ţine cont de acest sfat şi încalcă următoarele 6 reguli, care diminuează şansele de a obţine silueta dorită. Iată care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le faci după antrenament şi care îţi sabotează munca.
Greşeli pe care le faci după antrenament

Un antrenor bun îţi va spune întotdeauna că progresul se face după şedinţa la sală –  atunci muşchii se relaxează şi capătă o formă.

Însă, nu toată lumea ţine cont de acest sfat şi încalcă următoarele 6 reguli, care diminuează şansele de a obţine silueta dorită. Iată care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le faci după antrenament şi care îţi sabotează munca.

Te grăbeşti şi sari peste stretching – acest moment este foarte important deoarece are rolul de a readuce ritmul cardiac la limite normale şi de a preveni eventualele accidentări şi febra musculară.

Nu mănânci nimic – alimentele te bagă în priză înainte de sport şi tot ele îţi ajută musculatura să se dezvolte după un antrenament intens. Cea mai indicată masă port-antrenament este formată dintr-o combinaţie de carbohidraţi şi proteine (un iaurt grecesc cu câteva nuci sau afine).

Nu te schimbi de haine – deşi pantalonii şi pantofii sport sunt foarte confortabili, nu face greşeala să nu te schimbi în haine curate. Hainele transpirate (între care şi lenjeria intimă) reţin umezeala şi astfel există riscul crescut de apariţie a infecţiilor fungice, cea mai cunoscută fiind Candida, ale cărei simptome pot deveni inamicii efortului fizic (oboseala, slăbiciunea, dificultatea în concentrare, durerile musculare etc.)

Nu faci duş – pe lângă faptul că vei avea un miros cel puţin neplăcut, săritul peste duşul de după antrenament poate favoriza dezvoltarea bacteriilor pe suprafaţa pielii, ceea ce poate duce la iritaţii şi probleme cu pielea.

Te recompensezi cu o bere – ne pare rău dar băuturile alcoolice nu fac parte din categoria gustărilor sănătoase de după antrenament. Consumul de alcool imediat după efortul fizic încetineşte recuperarea musculară, deshidratează şi creşte riscul de formare a cheagurilor de sânge. Cea mai bună variantă: apa plată, zero calorii, 100% hidratare.

Nu te odihneştisomnul este deosebit de important pentru recuperarea post-antrenament. De ce? Pentru că doar atunci muşchii se detensionează cu adevărat. Prin urmare, după sală, nu pierde noaptea în club ci alege să te relaxezi cu o baie fierbinte, un serial preferat şi un somn odihnitor.