Dr. Mihaela Bilic te convinge să faci sport!

Sedentarismul este probabil cel mai mare rău al vieţii moderne şi refuz să cred că vom deveni cu toţii nişte mase diforme, prăbuşite pe un fotoliu în faţa unui monitor, precum în filmul WALL-E.
Dr. Mihaela Bilic te convinge să faci sport!

Sedentarismul este probabil cel mai mare rău al vieţii moderne şi refuz să cred că vom deveni cu toţii nişte mase diforme, prăbuşite pe un fotoliu în faţa unui monitor, precum în filmul WALL-E.

Obezitatea a ajuns să fie considerată normală din cauza numărului mare de reprezentanţi şi produce un consum pe măsură: de la alimente „diet” şi îmbrăcăminte XXL până la medicamente şi tratamente pentru slăbit, totul în valoare de miliarde de euro anual.

Chiar dacă plugul a fost înlocuit de tractor, iar calul de avion, ecuaţia pentru echilibrul organismului nostru a rămas aceeaşi de secole: aportul alimentar trebuie să fie egal cu cantitatea de energie consumată, iar ce rămâne în plus se transformă în grăsime. Altă variantă nu există!

Cum putem arde calorii prin mişcare

Mişcarea înseamnă bucurie, energie, bună-dispoziţie, chef de viaţă. Nu iubiţi sportul? Ei bine, aflaţi că nu este o opţiune ci o obligaţie, aşa că nu încercaţi să găsiţi argumente, acest subiect nu poate fi negociat.

Şi dacă aceste argumente nu v-au convins, aflaţi că mişcarea înseamnă sănătate, iar acest lucru e dovedit ştiinţific.

Gândiţi-vă la grăsimea de depozit ca la un „cont bancar” al caloriilor şi fiţi cât mai cheltuitori. Activitatea fizică reprezintă 20% din consumul energetic zilnic, dar poate ajunge la peste 40% dacă practicaţi regulat orice formă de sport.

Caloriile se ard extrem de greu, chiar şi prin mişcare:

  • Gimnastică = 300-400 calorii/oră
  • Sală de forţă (moderat) = 600-800 calorii/oră
  • Mers = 100 calorii / 30 de minute
  • Alergare = 350 calorii / 30 de minute
  • Înot = 300 calorii / 30 de minute
  • Bicicletă = 400 calorii / oră
  • Tenis = 400 calorii / oră
  • Dans în club = 500 calorii / oră

Avantajele şi beneficiile exerciţiului fizic

Îmbunătăţeşte compoziţia corporală prin mărirea masei musculare şi diminuarea cantităţii de grăsime de depozit; la aceeaşi greutate, persoanele active au considerabil mai puţin ţesut adipos decât sedentarii.

Îmbunătăţeşte statusul nutriţional. Activitatea fizică, prin consumul energetic, vă permite să mâncaţi mai mult, iar creşterea masei muscular determină creşterea corespunzătoare a arderilor metabolice; cu cât aveţi mai multă masă musculară, cu atât organismul vostru consumă mai multe calorii.

Ajută la pierderea în greutate şi, mult mai important, la menţinerea rezultatelor după o cură de slăbire. Sportul practicat constant creşte motivaţia, disciplinează şi ajută la păstrarea unui echilibru alimentar.

Creşte densitatea oaselor şi oferă protecţie împotriva osteoporozei.

Scade incidenţa constipaţiei şi a riscului de cancer de colon.

Îmbunătăţeşte circulaţia sanguină, activitatea inimii şi a plămânilor.

Scade riscul de boli cardiovasculare, micşorează tensiunea şi reduce pulsul.

Scade colesterolul din sânge şi creşte fracţia HDL- colesterol, cu rol protector împotriva infarctului şi a accidentelor vasculare cerebrale.

Scade riscul apariţiei diabetului de tip II prin reglarea toleranţei la glucoză.

Îmbunătăţeşte somnul.

Scade incidenţa şi severitatea anxietăţii şi a depresiei datorită ameliorării dispoziţiei; în timpul sportului se produce endorfină, un hormone care dă stare de bine similar celei obţinute cu medicaţie antidepresivă.

Îmbunătăţeşte încrederea în sine şi imaginea despre sine, scade incidenţa şi severitatea tulburărilor de personalitate.

Conferă un aspect tânăr şi sănătos organismului, un tonus adecvat muşchilor şi pielii, contribuind la diminuarea celulitei.

Ameliorează viaţa sexual prin stimularea directă a producţiei de hormone sexuali, dar şi indirect prin creşterea încrederii în propria persoană.

Creşte longevitatea şi calitatea vieţii la bătrâneţe; persoanele active sunt mai mobile şi independente, în ciuda trecerii anilor.

Sursa: „Sănătatea are gust”, Dr. Mihaela Bilic

Recomandări: