De ce nu este indicat să faci sport fără să mănânci înainte

Află motivul pentru care este important să mănânci înainte de antrenament şi care este riscul dacă faci sport pe stomacul gol.
17.05.2020 | Paula Rotaru
De ce nu este indicat să faci sport fără să mănânci înainte

Chiar dacă eşti tentată să renunţi la micul dejun în favoarea unei runde de alergat în parc, ar fi bine să mai cumpăneşti puţin asupra acestei idei.

E adevărat, sportul pe stomacul gol ar putea să ardă mai multe calorii, dar asta numai dacă ai energie să îl faci!

Motiv pentru care este indicat să mănânci ceva înainte să îţi pui pantofii de jogging.

Mai multe studii au analizat teoria conform căreia exerciţiile fizice practicate pe stomacul gol ar fi mai eficiente, însă concluziile arată exact contrariul.

De asemenea, s-a constatat că în acest mod organismul foloseşte rezervele de glicogen pentru a-ţi asigura energie, iar asta nu este de dorit, deoarece astfel este diminuat ţesutul muscular şi apare nesuferita febră resimţită după antrenament.

Mai mult decât atât, făcând sport fără să mănânci înainte, glicemia ta ar putea scădea drastic, iar asta poate duce la simptome precum greaţă, tremurături sau ameţeli.
Însă contează foarte mult şi ce tip de mişcare vrei să faci. De exemplu, în cazul în care preferi mersul pe jos sau yoga, nu este neapărat necesar să mănânci înainte, deoarece astfel de exerciţii nu supun corpul unui efort intens.

În schimb, trebuie întotdeauna să mănânci înainte de a face exerciţii de forţă, de anduranţă, cum ar fi joggingul, înotul sau tenisul.

Dacă ai probleme cu tiroida sau cu tensiunea arterială, este mai bine să ceri sfatul medicului în ceea ce priveşte alimentaţia, dar şi programul de exerciţii, astfel încât să nu îţi pui în pericol sănătatea.

Ce alimente sunt indicate înainte de a face sport

Pentru a avea energie, dar fără exces caloric, înainte cu 2-3 ore de antrenament sunt recomandate alimente precum:

  • Fructe şi legume proaspete
  • Cereale integrale
  • Avocado
  • Ouă
  • Carne slabă (piept de pui)
  • Lactate cu conţinut redus de grăsime
  • Seminţe
  • Nuci
  • Germeni
  • Fructe uscate
  • Unt de arahide

Ţine cont că atât înainte, cât şi în timpul şi după antrenament trebuie să bei apă!

Pentru ameliorarea febrei musculare post-antrenament (la 30 de minute până la 2 ore după sport) sunt indicate alimentele bogate în carbohidraţi complecşi, proteine, fibre, vitamine C şi D şi minerale precum zincul şi calciul. Astfel de alimente sunt: smoothie de fructe, lapte de soia, iaurt cu fructe de pădure, orez integral etc.