Cum să ardem caloriile fără un efort mare

Activitatea fizică începe dimineaţa devreme la trezitul din pat şi durează până noaptea când găseşti cu greu din cauza oboselii acumulate peste zi drumul către pat. Activitate fizică înseamnă deplasare – orice mişcare prin care organismul arde calorii.
Cum să ardem caloriile fără un efort mare

Activitatea fizică începe dimineaţa devreme la trezitul din pat şi durează până noaptea când găseşti cu greu, din cauza oboselii acumulate peste zi, drumul către pat. Activitate fizică înseamnă deplasare – orice mişcare prin care organismul arde calorii.

Antrenamentul este cel mai bun mod de abordare organizată a exerciţiului fizic. Ambele aspecte sunt importante. Studiile arată că o activitate fizică zilnică furnizează aceleaşi beneficii pentru sănătate ca şi exerciţiile structurate, susţine dr. Paul Limburg.

Fă exerciţii în fiecare zi

Profită de orice ocazie pentru a face mişcare. Iată câteva idei pentru a începe. Poţi să te gândeşti şi la alte modalităţi pentru a te mişca mai mult în cursul zilei.

Acasă

• Fă exerciţii în timp ce te uiţi la televizor.
• Spală-ţi singur maşina în loc să o duci la spălătorie
• Foloseşte unelte manuale în locul celor electrice.
• Fă ordine în debarale sau în garaj.

La serviciu

• Parchează maşina mai departe de locul obişnuit şi mergi pe jos.
• Urcă pe jos cel puţin câteva etaje în loc să foloseşti liftul.
• Vizitează-ţi colegii în loc să le trimiţi e-mailu-uri.
• Plimbă-te în timpul pauzei de masă.
• Fă din când în când câte o pauză, întinde-te şi mişcă-ţi picioarele.

În oraş

• Parchează maşina mai departe de locul respectiv şi mergi pe jos.
• La magazin mergi cu bicicleta sau pe jos.
• Trece în mod conştient cu vederea localurile drive-in. Parchează maşina şi mergi pe jos.
• Mergi la cumpărături. Nu este neapărat necesar să cumperi ceva. Plimbă-te, pur şi simplu, printre rafturi şi priveşte marfa. E şi un exerciţiu de voinţă, nu?

Împreună cu familia

• Pleacă cu familia la plimbare după ce ai servit masa.
• Participă la jocurile copiilor pe terenul de joacă sau în parc.
• Organizează o activitate în familie cel puţin de 3 ori pe săptămână. Ar putea fi baschetbal sau o plimbare cu bicicleta.
• Organizează concedii care să presupună activitate fizică, cum ar fi drumeţiile, înotul, schiul etc.

Exerciţiile aerobice

Una dintre cele mai simple şi sigure forme de mişcare – şi o modalitate excelentă de a te mişca dacă eşti începător – este activitatea fizică aerobică. Aerobic înseamnă oxigenare, adică opusul termenului anaerobic, care înseamnă lipsit de oxigen. Activităţile fizice aerobice, precum mersul rapid pe jos sau înotul, măresc frecvenţa respiratorie şi cardiacă deoarece muşchii sunt folosiţi continuu.

Exerciţiile fizice intense care îţi solicită muşchii şi te obosesc repede sunt exerciţii aerobice. Printre acestea se numără alergarea cu viteză sau ridicarea de greutăţi. Exerciţiile atât aerobice, cât şi anaerobice contribuie la realizarea unei forme fizice bune. În general, cele mai mari beneficii se obţin în urma activităţilor aerobice.

Sursă: Medicina naturistă. Clinica Mayo (www.all.ro)

Andreea Chirila

Andreea Chirilă este absolventă a Facultăţii de Filosofie şi a ocupat timp de 8 ani funcţia de editor coodonator al revistei “Ce se întâmplă, doctore?”. De asemenea, Andreea Chirilă s-a ocupat de rubrica de beauty a revistei, prin pictoriale, articole dedicate tendinţelor din make ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Natalia Pavalachi Pittet, sexolog: Cum discutăm cu copiii și adolescenții despre sex