Beţi bere după sport! Specialiştii o recomandă ca băutură rehidratantă

Odată ingerată, această băutură oferă corpului uman în special apă (93%) şi, de asemenea, alte substanţe nutritive, cum ar fi vitamina B (în special de acid folic), fibre, minerale (dioxid de siliciu, potasiu şi magneziu) şi antioxidanţi.
Beţi bere după sport! Specialiştii o recomandă ca băutură rehidratantă

Pentru toţi cei care fac vizite dese la sala de sport şi, în acelaşi timp, iubesc berea, un studiu realizat în 2010 de Universitatea din Granada şi Consiliul Superior de Cercetări Ştiinţifice (CSIC) din Madrid le aduce veşti bune. Astfel, consumul moderat de bere după efortul fizic permite recuperarea pierderilor hidrice şi modificărilor de diverse tipuri determinate de exerciţiu.

Berea consumată cu moderaţie şi responsabilitate poate ajuta la o rehidratare adecvată prin care se refac pierderile hidro-electrolitice şi care reinstaurează, rapid şi complet, depozitele energetice epuizate, se poate îmbunătăţi randamentul fizic – sportiv şi optimiza viteza de recuperare după efort.

Odată ingerată, această băutură oferă organismului în special apă (93%) şi, de asemenea, alte substanţe nutritive, cum ar fi vitamina B (în special de acid folic), fibre, minerale (dioxid de siliciu, potasiu şi magneziu) şi antioxidanţi.

Corina Zugravu, preşedinte al Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, susţine că berea consumată moderat prezintă o multitudine de beneficii pentru organism:

“Trecând peste efectul răcoritor pe care il are, nu trebuie să uităm nici faptul că berea ajută la rehidratarea organismului după efort fizic şi datorită compoziţiei sale: adică o proporţie de 93% din apă şi 7% substanţe nutritive. Trebuie precizat însă faptul că efectele benefice ale berii sunt valabile doar în condiţiile în care aceasta este consumată cu moderaţie de catre adulţi responsabili cu o dietă echilibrată.”, continuă aceasta.

Berea aduce elemente care înlocuiesc pierderile cauzate de exercitiile fizice cum sunt aminoacizii, diverse minerale, vitaminele din grupa B şi antioxidanţi. Bogată şi în siliciu, berea ajută la menţinerea oaselor sănătoase şi previne apariţia osteoporozei. În acelasi timp, berea conţine fibre: două pahare de bere conţin în medie 10% din doza zilnică recomandată de fibre solubile, unele beri putând furniza până la 30%.

Pentru cei care doresc să se bucure de proprietatiile benefice ale berii, dar nu doresc sau nu pot să consume alcool, berea fără alcool are aceleasi proprietati.

Citeşte şi: Bere rece, vesti calde

Va place alcoolul? Nu beti in fiecare zi, ficatul are nevoie de o pauza!

Berea nu ingrasa! Specialistii recomanda 2 – 3 pahare pe zi, chiar si la dieta!