Atenţie la senzaţiile tari pe apă!

Vara este momentul perfect să ne încărcăm bateriile. Iar cercetătorii americani de la Universitatea din Texas au descoperit că sporturile care implică descărcarea majoră de adrenalină, adică acelea care implică pericol şi situaţii neaşteptate, ne pot ajuta să facem faţă stresului din viaţa de zi cu zi.
Atenţie la senzaţiile tari pe apă!

Vara este momentul perfect să ne încărcăm bateriile. Iar cercetătorii americani de la Universitatea din Texas au descoperit că sporturile care implică descărcarea majoră de adrenalină, adică acelea care implică pericol şi situaţii neaşteptate, ne pot ajuta să facem faţă stresului din viaţa de zi cu zi.

Aparent, fără prea multe provocări, plimbările cu sky jetul sau kiteboardingul, activităţi populare în concediile la malul mării, se pot transforma în evenimente memorabile. Şi nu întotdeauna în sensul bun. Aceasta din cauza vitezei excesive, a lipsei de experienţă şi a neatenţiei.

“Consecinţele accidentelor sunt identice cu cele întâlnite la deplasarea cu motocicleta, de exemplu. Prin urmare, echipamentul de protecţie este necesar şi, aş completa, obligatoriu. De la traumatismele craniocerebrale la cele vertebromedulare până la entorse sau luxaţii articulare, mai puţin fracturi ale oaselor lungi ale membrelor, orice este posibil să se întâmple”, ne avertizează dr. Georgiana Tache, medic primar recuperare medicală.

La impactul cu apa nu sunt excluse nici accidentările foarte grave, similare celor de pe pârtia de schi, la proba de coborâre viteză. “Am avut caz în care pacientul a prezentat luxaţie scapulohumerală, dar şi un caz cu deplasare de corpi vertebrali, în fapt tot o luxaţie, dar petrecută la nivelul coloanei vertebrale lombare datorată şocului ca urmare a pornirii bruşte de pe loc. Recuperarea constă în tonifierea musculaturii periarticulare şi a trunchiului şi necesită până la 6 luni, şedinţele de kinetoterapie fiind efectuate cu o frecvenţă de 3 ori săptămânal, cu o durată de minimum 50 de minute”, adaugă Georgiana Tache.

Aşadar, nu vă lăsaţi seduşi de viteză şi asiguraţi-vă că veţi face faţă provocării.

“După cum spuneam, este necesar echipamentul de protecţie: casca, eventual guler cervical, genunchiere, cotiere sau orice alt echipament care asigură protecţia articulară chiar şi lombostat pentru protecţia coloanei vertebrale lombare”, concluzionează specialistul în recuperare, adăugând că orice “experienţă generatoare de adrenalină trebuie pregătită de un tonus muscular adecvat, un simţ kinestezic bine educat, o bună coordonare a mişcărilor şi o bună stăpânire de sine. Supleţea articulară vine pe ultimul loc”. 

Citeşte şi: Sporturi anti-plictiseala: snorkeling, inotul cu delfini si zborul cu parapanta

Nu exagerati cu apa cand faceti sport! Vedeti aici ce se poate intampla!

Vacanta si scufundari – vezi ce vedete se relaxeaza sub apa!

 

 

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică
Recomandări:
Este bine să alergi în fiecare zi?
Este bine să alergi în fiecare zi?
Flotări: cum să îți iasă dacă ești începător
Flotări: cum să îți iasă dacă ești începător