Ai dureri musculare iarna? Iată cum să le combați

Chiar dacă este frig, chiar dacă pandemia de coronavirus impune restricții de mișcare, nu neglijați mersul pe jos și exercițiile fizice ușoare în condiții de siguranță.
Ai dureri musculare iarna? Iată cum să le combați
Dureri musculare - simptome și remedii - foto Shutterstock

Stresul, mișcările bruște fără încălzire prealabilă a mușchilor, luxații, dar și sedentrismul duc la mialgie – mușchi dureroși. Unele persoane se plâng de dureri musculare în special în anotimpul rece. Pe de o parte pot fi cauze precum luxații, dar și lipsa unei etape importante ce trebuie făcute înainte de efort – încălzirea musculară. Dar pe de altă parte și sedentarismul provoacă dureri musculare.

La orice vârstă putem simți dureri musculare. Dacă durerile persistă mai mult de 72 de ore și nu indentificăm o cauză anume (sport fără încălzirea mușchilor, dezăpezire etc) este cazul să cerem sfatul unui specialist.

Dureri musculare – simptome

Sensibilitatea și durerea sunt simptomele mușchilor afectaţi și pot fi resimțite în timpul mișcării, dar și al în timpul repausului ori al odihnei. Atunci când un mușchi este afectat, inflamația poate provoca durere și edem. De asemenea, senzația de sensibilitate sau senzația de durere pot apărea și atunci când mușchiul este mișcat ușor sau doar atins.

 

Dureri musculare – se anihilează prin plimbări în aer liber și exerciții fizice personalizate la sală

Cu hainele și încălțămintea potrivite (atenție la talpa ghetelor iarna), suntem pregătiți să ieșim în natură în orice anotimp. Cel mai simplu mod de a vă menține în bună formă fizică și mentală și să evitați durerile musculare este să faceți plimbări în aer liber zi, de zi.

Mușchii se mențin în formă și la sala de sport. Dacă aveți dureri musculare, consultați un antrenor sau un fizioterapeut pentru a vă indica ce exerciții fizice puteți efectua în condițiile date. De asemenea, acordați timp suficient încălzirii mușchilor înainte de începerea fiecărui antrenament și a exercițiilor de stretching la sfârșitul orei de sport. Aqua gym, câteva minute în piscină după un antrenament intens, o baie fierbinte ajută musculatura să se relaxeze.

Atenție și la cum dormiți!

Un somn odihnitor pe o saltea fermă, folosind o pernă ergonomică, evitarea statului pe scaun ore în șir, masajul de relaxare – sunt de ajutor în menținerea bunei funcționări a musculaturii.

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

4 motive pentru care nu scapi de grăsime
4 motive pentru care nu scapi de grăsime
Cel mai nou articol Video:
Dr. Adriana Lucia Celebidache: beneficiile laserului în stomatologie