10 motive să te apuci de jogging!

Probabil ai o mie de motive pentru care nu faci mişcare. Eşti prea obosită când ajungi de la birou, eşti prea somnoroasă dimineaţa. Te dor picioarele când te dai jos de pe tocuri, te strâng pantofii de sport. Nu ai suficient spaţiu acasă, e prea departe sala de sport. Şi uite aşa îndepărtezi orice gând de a face sport şi orice urmă de mişcare pe care ar putea să o simtă, cu adevărat, corpul tău.
10 motive să te apuci de jogging!

Probabil ai o mie de motive pentru care nu faci mişcare. Eşti prea obosită când ajungi de la birou, eşti prea somnoroasă dimineaţa. Te dor picioarele când te dai jos de pe tocuri, te strâng pantofii de sport. Nu ai suficient spaţiu acasă, e prea departe sala de sport. Şi uite aşa îndepărtezi orice gând de a face sport şi orice urmă de mişcare pe care ar putea să o simtă, cu adevărat, corpul tău.

Nu, nu o sa te trimit la ore de pilates, nici nu o să-ţi spun să faci 100 de abdomene în fiecare dimineaţă. O să te conving să te apuci de…alergat. O poţi face în jurul blocului, în parc sau pe terenul de atletism, nu este incredibil de obositor şi nici nu te costă nimic.

Nu ai nici un motiv să nu o faci, dar ai 10 motive să ieşi chiar acum să faci o tură!

Poţi să o faci oriunde. Cu cât este mai accesibil sportul pe care alegi să îl faci, cu atât mai puţine motive vei avea să nu faci mişcare. Mergi într-o călătorie de afaceri şi trebuie să-ţi întrerupi antrenamentul la sală? Poţi să alergi oriunde! Mergi în vacanţă la mare, munte, într-un oraş nou? Poţi să alergi oriunde! Plouă, ninge, e soare? Da, încă poţi să alergi!

Cunoşti oameni noi, îţi faci prieteni noi. Şi dacă „scena” cu un running buddy (prieten de alergat) nu ţi se potriveşte, cu atât mai bine! În sfârşit poţi să petreci puţin timp liber doar tu, cu tine!

Pentru a-ţi atinge un scop. Nu mai trebuie să-ţi spun că este extrem de satisfăcător momentul când obţii, în sfârşit, ceva ce îţi doreai. Vrei să slăbeşti? Vrei să te relaxezi 10 minute pe zi, în parc? Vrei să alergi la maraton? Acesta e un moment bun să începi să îţi satisfaci câteva dorinţe!

Pentru că s-ar putea să trăieşti mai mult. Deşi mai mult, nu înseamnă mereu mai bine, există dovezi puternice care susţin teoria conform căreia câteva minute de jogging zilnic îţi pot adăuga câţiva ani buni vieţii.

Pentru a arde caloriile în plus. Deşi nu recomand slăbitul ca fiind unicul scop pentru a face mişcare, trebuie să ştii că alergatul este şi un mod bun de a da jos felia de tort pe care ai mâncat-o la prânz!

Pentru…zâmbet. Atunci când faci mişcare, organismul tău produce „substanţele fericirii”. Serotonina este una dintre aceste substanţe care „se activează” atunci când faci sport, astfel că doar câteva minute de jogging îţi vor aduce imediat zâmbetul pe buze!

Pentru o memorie bună. Învăţatul unei limbi străine nu este singura modalitate de a-ţi antrena creierul şi memoria. S-a dovedit ştiinţific că sportul, chiar şi dacă este practicat doar câteva minute zilnic, ajută la menţinerea „în formă” a memoriei!

Pentru a fi mai energică. S-ar putea să crezi că alergatul nu face altceva decât să te obosească, dar trebuie să ştii că această teorie este greşită. Câteva minute de activitate fizică dimineaţa te ajută să obţii energie pentru întreaga zi!

Pentru că vei dormi mai bine şi te vei trezi mai odihnită. Numeroase studii au arătat faptul că mişcarea zilnică ajută la o mai bună relaxare a organismului în timpul nopţii şi, prin urmare, la un somn mai odihnitor!

Pentru că vei avea ocazia să îţi cumperi pantofi noi! Dacă nu ai alergat de ceva timp, probabil vei avea nevoie şi de o pereche de pantofi. Şi ce altă scuză poate fi mai bună pentru a merge la cumpărături? La urma urmei, nu îi cumperi pentru un moft, îi cumperi pentru că ai nevoie!