Pizza vegetariană – rețeta recomandată de nutriționist

28.01.2021 | Rotaru Paula
Pizza vegetariană – rețeta recomandată de nutriționist

Pizza vegetariană din făină integrală, cu multe legume gustoase și mozzarella light – sună perfect!

Această rețetă este recomandată de drd. nutriționist Oana Bogdana Greblă și este mult mai sănătoasă decât pizza clasică, bogată în mezeluri grase.

Pizza vegetariană este ideală pentru masa de prânz. Vezi mai jos ingredientele și modul de preparare!

Pizza vegetariană – ingrediente și mod de preparare

Ingrediente:

  • 500 de grame de făină integrală
  • 150 de grame de mozzarella light
  • un pliculeț de drojdie uscată
  • 250 de mililitri de apă caldă
  • o linguriță de ulei
  • sare
  • busuioc
  • oregano
  • 3-4 linguri de suc de roșii
  • măsline fără sâmburi
  • 100 de grame de ciuperci
  • felii de dovlecel și vinete
  • o lingură de porumb
  • un ardei gras

Mod de preparare:

  1. Drojdia și sarea se amestecă cu apa caldă și se lasă aproximativ 10 minute.
  2. Se toarnă apoi maiaua în golul făcut în făină, se amestecă si se frământă până ce se desprinde de vas. Apoi se frământă 5 minute pe masa presărată cu făină. Se toarnă o lingură de ulei, se amestecă din nou și se lasă să crească 1-2 ore, în vasul acoperit cu folie.
  3. Aluatul se împarte în trei, două părți se pun la congelator, iar una se întinde și apoi se transferă într-o tavă de copt unsă cu puțin ulei.
  4. Se unge aluatul de pizza cu suc de roșii, se pun ingredientele de umplutură și se lasă la cuptor pentru 15 minute, la 200 de grade Celsius.

Informații nutriționale pizza vegetariană pentru 100 de grame: 267 de kilocalorii, 35 de grame de glucide, 10 grame de proteine, 9 grame de grăsimi.