Winter Workout Tips

articol
Winter Workout Tips
Winter Workout Tips

Marele secret atunci cand vine vorba de miscare pe timp de iarna e sa porti cat mai putine haine. Da, ai citit bine. Cu cat ai mai putine haine pe tine, cu atat vei fi mai usoara si te vei putea misca mai bine si mai repede. Nu uita ca daca afara este frig, trupul tau se va supraincalzi atunci cand il supui exercitiului fizic. O sa numim acest principiu „regula celor 20 de grade”. Ideea e sa te imbraci exact ca si cum afara ar fi 20 de grade Celsius. La inceput, cand ai sa iesi din casa, ti se va parea frig, insa pe masura ce alergi, iti va fi chiar bine.

Hainele trebie sa acopere cat mai mult din suprafata corpului, iar asta pentru a te proteja de frig, vant si precipitatii. In loc sa imbraci doua haine voluminoase, poarta mai degraba trei straturi subtiri de tesatura.
                     * pentru primul strat, adica cel care atinge pielea, alege un material care are la baza polipropilena sau olefina. Ambele tesaturi resping sudoarea, si nu se imbiba cu ea, asa cum se intampla daca porti tesaturi de bumbac sau de lana.
                          * al doilea strat serveste drept izolator. Indicate pentru a indeplini acest rol sunt bluzele largi, subtiri, chiar tricourile mai largi sau cu maneca lunga. Rolul acestui strat este acela de a pastra aerul cald emis de corp, si de a te lasa sa faci miscari ample, in acelasi timp.
                          * ultimul strat de imbracaminte serveste ca scut impotriva intemperiilor (vant, ploaie sau ninsoare). E bine sa fie reprezentat de o geaca usor de deschis. Materialul trebuie sa permita sudorii sa se evapore, si in acelasi timp sa nu lase umezeala din exterior sa patrunda inauntru.

Odata ce ai inceput sa alergi si simti ca te incalzesti, deschide fermoarul gecii. Astfel, aerul va circula liber si va lasa trupul sa respiure prin pori. In acest timp, sudoarea se evapora si ea. In ceea ce priveste picioarele, e bine sa le acoperi, dar ai grija sa nu exagerezi; cand alergi sau faci exercitii in aer liber, o cantitate enorma de sange scalda vasele principale care asigura circulatia in picioare, fapt care accelereaza metabolismul acestora. Vei avea nevoie de lenjerie de bumbac si de o pereche de dresuri sau colanti. Avestea mentin constructia anatomica a piciorului functionala, si te apara deposibile luxatii sau fracturi. Cele care au o sensibilitate aparte, pot folosi genunchiere.

Capul si mainile sunt cele mai expuse la eventuale degeraturi. De aceea, iti recomandam sa porti o sapca sau o caciula, precum si manusi decupate la degete. De asemenea, doar pentru ca afara e frig, nu inseamna ca esti ferita de actiunea soarelui. Te poti arde de diverse portiuni de fata, la fel de usor ca in orice alt anotimp. Combinatia dintre soare si lumina reflectata de zapada este periculoasa tocmai din acest motiv. Asa ca, te sfatuim sa ai crema protectoare la tine.

Vremea si tipul terenului sunt doua elemente foarte importante pentru miscarea in aer liber, iarna. Intotdeauna consulta un raport meteo inainte de a te aventura afara pentru a evita surprizele si pentru a nu fi prinsa nepregatita. De asemenea, nu ai de unde sa stii ce fel de teren este sub zapada pe care alergi; nu poti vedea gropile sau portiunile acoperite cu gheata de sub picioarele tale. Poti aluneca si te poti rani. De aceea, iti recomandam incaltaminte adecvata, cu talpa solida, care nu aluneca. Strazile in panta si dealurile necesita un efort suplimentar atunci cand sunt urcate. De aceea, e bine sa alergi mai incet decat de obicei si sa nu atingi bratele de corp, pentru a pastra un echilibru mai bun. Alterneaza urcusul cu mersul, si atunci cand este prea frig afara, mergi mai bine la sala.

Articol exclusiv online

Dieta de echilibru
Dieta de echilibru