Vrei o inima tanara? Treci pe gratarul… vegetal!

In ceea ce priveste dieta, lucrurile sunt clare: nor­malizarea colesterolului se poate face foarte usor, intr-o prima etapa inlocuind gra­si­mi­le saturate, adica de ori­gi­ne animala, cu cele mono si polinesaturate din vegetale si peste.
Vrei o inima tanara? Treci pe gratarul… vegetal!
no title

Indiferent de varsta reala, ne place sa spunem despre interiorul nostru ca este mult mai tanar decat noi si ca dispunem de energia, capacitatea de intelegere si adaptare a adolescentilor. La figurat sau la propriu, acest lucru este cat se poate de posibil si ne asigura pofta de viata si o resursa uriasa de sanatate. Sa aflam cum putem atinge aceasta performanta care echivaleaza cu longevitatea!

La jumatatea lunii iunie, la Londra, World Heart Federation si-a propus ca, pa­na in anul 2020, sa deter­mi­ne 100 milioane de oameni sa isi intinereasca inima cu 3 ani.

Iar bolile cardiovasculare sunt cel mai usor de prevenit prin obi­ceiurile noastre de zi cu zi: re­nuntarea imediata la fumat, schimbarea dietei, practicarea sportului.

In ceea ce priveste dieta, lucrurile sunt clare: nor­malizarea colesterolului se poate face foarte usor, intr-o prima etapa inlocuind gra­si­mi­le saturate, adica de ori­gi­ne animala, cu cele mono si polinesaturate din vegetale si peste.

Adica grasimea ce pro­vine din carne cu cea din ule­iurile vegetale, seminte, nuci, avocado, soia, peste sau fruc­te de mare.

Si cum este vre­mea vacantei si a rasfatului culinar, va propunem un experiment simplu: inlo­cu­iti gratarul si mititeii cu pes­te si cat mai multe le­gu­me!

Descoperiti sau re­des­coperiti dovlecelul, vine­te­le, telina, ciupercile de tot soiul, ardeii grasi sau ca­pia, rosiile cele bogate in lico­pen, unul dintre cei mai ac­tivi antioxidanti. Sau broc­coli si conopida, care pot fi usor fierte la aburi si apoi rumenite usor la gratar si apoi condimentate din bel­sug cu oregano, corian­dru, cimbru, rozmarin sau pi­per.

Diversele preparate sau semipreparate din soia si tofu sunt de asemenea o sursa consistenta si sa­na­toasa de proteine.

Iar ca topping sau garnituri pentru aceste bunatati sanatoase, puteti opta pentru humus, tahina (pasta de susan), pesto din masline verzi sau ne­gre, guacamole sau orice alta pasta pe baza de avocado, putina maioneza de casa, ulei de masline in care adaugati condimente diverse.

Din lipsa de timp, margarina, imbogatita cu acizi grasi Omega 3 si Omega 6, esentiali pentru sanatatea sistemului cardiovascular, poate fi adaugata legumelor pentru un plus de gust.

Exista margarina sanatoasa!

By the way! Profit de oca­zie pentru a mai spulbera un mit. Margarina de uns pe paine sau adaugata la „gratar” nu se mai fabrica de 15 ani prin hidro­ge­na­re, ci printr-un procedeu mult mai sanatos numit interesterificare, proces utilizat si in organismul uman pentru metabolizarea grasimilor.

Din pacate, in Romania, margarina este evitata, pe cand in tarile occidentale si mai ales nordice, sortimentele de margarina sunt consumate in cantitati uriase de 5-7 kg pe cap de locuitor, fiind complet „trans free” si chiar recomandate de medicii cardiologi si nutritionisti in locul untului sau grasimii animale de gatit. Margarinele moderne au un aport semnificativ de vitamine A, D si E.

Cate legume, tot atatea avantaje!

Pe langa aportul zero de grasimi saturate, „gratarul vegetal” mai are un avantaj urias: furnizeaza un aport crescut de fibre bogate in lignina, o substanta despre care se stie ca diminueaza colesterolul rau din sange. Iar normalizarea colesterolului la hipertensivi are o influenta benefica si asupra tensiunii arteriale.

Cat despre sararea excesiva, un alt obicei nociv la romani, generator de valori crescute pentru tensiunea arteriala, nu uitati ca gustul se reeduca. Intr-o prima faza, puteti inlocui sarea fina cu cea grunjoasa, foarte la moda si in bucatariile occidentale. Si apelati la cat mai multe condimente naturale.

Citeste si Alege aurul lichid! Alege sanatatea!

 

 
Cele mai populare diete
Cele mai populare diete