Top sfaturi pentru sanatate de la prof. dr. Menci

De numele Gheorghe Mencinicopschi se leaga si se vor lega multe articole din revista “Ce se intampla, doctore?”. Alaturi de directorul Institutului de Cercetari Alimentare am dezbatut de-a lungul anilor subiecte arzatoare, am rasturnat mituri si am incercat sa va convingem pe voi, dragii nostri cititori, ca orice alegere alimentara conteaza!
Top sfaturi pentru sanatate de la prof. dr. Menci
Top sfaturi pentru sanatate de la prof. dr. Menci

De numele Gheorghe Mencinicopschi se leaga si se vor lega multe articole din revista „Ce se intampla, doctore?”. Alaturi de directorul Institutului de Cercetari Alimentare am dezbatut de-a lungul anilor subiecte arzatoare, am rasturnat mituri si am incercat sa va convingem pe voi, dragii nostri cititori, ca orice alegere alimentara conteaza!

Indiferent de cat de intense va sunt preocuparile pentru un stil de viata echilibrat, mereu este loc de mai multe informatii de calitate.

Citindu-i cartile, articolele sau vizionand emisiunile la care este invitat prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi puteti afla mereu ceva nou despre cum sa traiti mai bine, despre cum sa va recapatati starea de sanatate sau greutatea ideala, despre cum sa va mentineti tineretea fizica si cea spirituala.

Avand in vedere ca drumul de 1.000 de km incepe cu primul pas, iata cateva dintre sfaturile de baza ale sale. (Chiar daca o sa spuneti ca le stiti, cati le si respectati?)

1. Cititi cu atentie etichetele alimentelor. Trebuie sa tineti cont de componenta produsului (cat mai putine ingrediente artificiale, coloranti, E-uri, numar de kilocalorii, alergeni).

2. Orice dieta din care sunt complet excluse grasimile este periculoasa pentru sanatate, deoarece acestea sunt necesare pentru corecta desfasurare a proceselor metabolice si mentinerea starii de sanatate.

3. Curele de slabire severe (400-1.200 de calorii/zi) provoaca scaderea numarului de celule T si B si prabusirea sistemului imunitar.

4. Nu consumati alimente amidonoase cu grasimi sau prajite in grasimi (cartofi prajiti, gogosi, placinte, biscuiti, napolitane, snacks, chips, popcorn). Insulina secretata in exces va stimula depunerea acizilor grasi in tesuturile adipoase.

5. Incepeti intotdeauna ziua cu un mic-dejun sanatos, asociind corect alimentele.

6. Hidratati-va cu minimum 2 litri de apa plata pe zi, un pahar inainte de culcare si unul la trezire si 6 pahare in cursul zilei, baute cu o jumatate de ora inainte de masa si 1-2 ore dupa masa.

7. Televizorul si calculatorul ingrasa. Nu mancati privind la televizor sau in timp ce lucrati la computer.

8. Incercati sa tineti post miercurea si vinerea.

9. Faceti miscare zilnic: treburi casnice, mers pe jos, folosirea scarilor, mers pe bicicleta, inot, gradinarit.

10. Mestecati indelung mancarea solida pana cand devine fluida, minimum 20 de miscari masticatorii. Astfel, apare mai repede senzatia de satietate si digestia se face corect.


Citeste si: Rutina alimentara ne imbolnaveste – sa invatam sa mancam corect!

 

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Bere rece, vesti calde
Bere rece, vesti calde
Cel mai nou articol Video:
Dan Zaharescu, director executiv ARPIM: importanța accesului rapid la medicamente de ultimă generație