Top 10 superalimente pe care trebuie să le încerci

De la orezul negru bogat în antioxidanţi la cocosul delicios şi hrănitor, am făcut o listă cu 10 alimente care nu trebuie să-ţi lipsească din dietă.
Top 10 superalimente pe care trebuie să le încerci
De la orezul negru bogat în antioxidanţi la cocosul delicios şi hrănitor, am făcut o listă cu 10 alimente care nu trebuie să-ţi lipsească din dietă. Vrei să îţi faci dieta mai interesantă chiar de luna aceasta? Iată care sunt cele 10 super-alimente pe care merită să le încerci.
 

1. Fructele de Acai pentru conţinutul ridicat de antioxidanţi

Fructele de acai sunt foarte bogaţi în antioxidanţi, cu o valoare ORAC mai mare decât a fructelor de pădure şi de zece ori mai multe vitamine şi antioxidanţi decât strugurii. În plus, datorită antocianinelor au capacitatea de a scădea nivelul de colesterol din sânge. Acaiul este bogat în steroli vegetali care au efect protector asupra celulelor inimii, prevenind formarea de cheaguri de sânge, îmbuăatăţind circulaţia sanguină şi relaxând vasele de sânge. Cu un conţinut extrem de ridicat de antioxidaţi, fructele de acai pot contribui la încetinirea sau inversarea procesului de îmbătrânire cauzat de inflamaţii sau oxidarea celulelor.
 

2. Mesteacăn pentru detoxifiere

Scoarţa, frunzele şi mugurii de mesteacăn sunt cunoscute şi pentru propietăţile medicinale. Extractul de sevă de mesteacăn permite eliminarea deşeurilor care blochează sistemul digestiv, dar şi pe cele care se acumulează în ţesutul adipos.
 
Toxine, celulită, gripă,dureri de cap sau întărirea sistemului imunitar sunt doar câteva dintre propietăţile acesteia. Mai mult, frunzele de mesteacăn au început să fie folosite la gătit în sosul pesto, salate şi chiar frunze.

3. Ghimbir pentru probleme digestive

Nu avem suficiente laude pentru acest superalimente. De la detoxifierea organismului, la dureri de stoma şi stări de greaţă, ghimbirul pare a fi bun pentru aproape orice! Ghimbirul este unul dintre cele mai eficiente  moduri de a ameliora problemele digestive. Compuşii anti-inflamatorii atenuează şi durerea. Poţi încerca un ceai de ghimbir cu miere de manuka, cu propietăţi antibacteriene deosebite.

4. Anghinare pentru un ficat sănătos

Alături de antioxidanţi, organismul nostru are nevoie de o curăţare de toxine periodică. Anghinarea este una din cele mai vechi plante medicinale, iar grecii şi romanii o utilizau pentru menţinerea sănătăţii ficatului şi vezicii biliare. De asemenea, anghinarea este bună pentru că ea stimulează capacitatea de regenerare a celulelor hepatice. Poţi folosi anghinarea sub formă de ceai sau pulbere.

5. Cocos pentru grăsimi sănătoase

Cocosul este unul dintre cele mai în vogă superalimente. Fie că vorbim despre ulei, lapte, fulgi sau chiar apă de cocos, orice ai alege vei beneficia de o varietate de vitamine, minerale şi grăsimii BUNE. Cocosul conţine grăsimi saturate de origine vegetală, folosite de organism la producerea de energie .

6. Brânza Quark pentru proteine

În ultimele şase luni, brânza quark a devenit tot mai căutată datorită conţinutului ridicat de proteine şi faptului că nu are grăsimi. . Quark este o brânză fină, proaspătă, cu un uşor gust de iaurt, apreciată în Suedia. Conţine calciu, vitamina A şi B ceea ce o face o alternativă sănătoasă pentru sosuri şi gătit.

7. Cacao pentru energie

Dacă sunteţi în căutarea unui aliment delicios şi sănătos, cacao este cu siguranţă una dintre cele mai bune opţiuni. Cacaoa este bogată în flavonoide şi antioxidanţi (mai ales vitamina E), care sunt asociate cu îmbunătăţirea memoriei, a efectului radicalilor liberi. În plus, are un conţinut ridicat de proteine, vitamine şi minerale – toate cu un rol important în sănătatea noastră.

8. Orez negru pentru imunitate

În trecut, orezul negru era consumat doar de împăraţi şi nobili pentru longevitate şi sănătate şi este cunoscut şi sub numele de “orezul interzis”. Putem spune că era unul dintre cele mai bine păstrate secrete din lume. Acestui tip de orez i se mai spune şi „orezul longevităţii” sau „mâncarea nemuritorilor”, căci chinezii credeau că le prelungeşte viaţa şi îi face nemuritori.
 
Studiile recente demonstrează că urezul negru are o multitudine de beneficii pentru sănătate. O lingură de orez negru conţine mai mulţi antioxidanţi decât aceeaşi cantitate de afine, dar mult mai puţin zahăr şi mai multă vitamina E şi fibre decât acestea. Este ideal în prevenirea şi tratarea unor afecţiuni grave cum ar fi cele cardiace, cancerul, diabetul, hipertensiunea, astmul sau boala Alzheimer.

9. Zahărul de cocos pentru minerale

Pe măsură ce tot mai mulţi dintre noi căutăm alternative mai sănătoase pentru a îndulci alimentele, zahărul de cocos devine uşor-uşor superstar în lumea îndulcitorilor naturali.
 
Acesta se obţine din seva florilor cocotierului şi este minim procesat, însemnând că majoritatea mineralelor din el sunt lăsate intacte.Spre deosebire de zahărul de trestie are un indice glicemin redus şi un conţinut ridicat de minerale . Aceste minerale includ fosforul (important pentru creşterea oaselor şi funcţionarea rinichilor), potasiu (reduce hipertensiunea şi micşorează nivelul de zahăr din sânge), magneziu (regularizează metabolismul şi stimulează creierul) şi cupru (ajută la eliberarea energiei şi la producerea de melatonină în piele), cât şi cantităţi mai mici de zinc, fier, calciu, bor şi sodiu,

10. Freekeh pentru fibre

Freekeh este un grâu verde, prăjit şi zdrobit cu o aromă distinctivă de nucă. Este bogat în fibre, având de peste două ori mai multe decat quinoa şi o cantitatea de trei ori mai mare de de fibre decât orezul brun. Această cereală are în compoziţie zeaxantina şi luteina, doi antioxidanţi puternici din familia carotenoidelor, cunoscute pentru beneficiile pe care le au în păstrarea sănătăţii ochiului. Poate acţiona şi ca probiotic pentru a creşte nivelul de bacterii sănătoase din stomac.
 
Poate fi folosit ca substitut pentru orez sau cuscus şi în supe, tocăniţe, mâncăruri cu legume, budinci sau salate.