Tipuri de siluetă feminină şi sfaturi de nutriţie la fiecare

Până să ajungă să-şi demonstreze calităţile şi „frumuseţea interioară”, o femeie va fi judecată întotdeauna după aspectul exterior: greutate, forme, modul în care este îmbrăcată, aspectul părului, TOTUL contează.
31.05.2015
Tipuri de siluetă feminină şi sfaturi de nutriţie la fiecare

Până să ajungă să-şi demonstreze calităţile şi „frumuseţea interioară”, o femeie va fi judecată întotdeauna după aspectul exterior: greutate, forme, modul în care este îmbrăcată, aspectul părului, TOTUL contează.

Toate aceste exigenţe de ordin fizic, psihologic şi social îşi pun amprenta asupra imaginii noastre, a încrederii în propria persoană şi au ca rezultat final o luptă perpetuă, reală sau nu, cu kilogramele.


Noţiuni precum cure de slăbire, diete, alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, detoxifiere, antioxidanţi ne vor trezi întordeauna curiozitatea din simpla dorinţă de „mai bine”. Acel „mai bine care ne face de multe ori să uităm de „binele” pe care îl avem deja.

Trebuie să înţelegi că ori câte diete ai ţine şi oricât de mult timp ai face „foamea”, conformaţia corpului tău nu se va schimba. Dacă ai talia masivă, nu o vei schimba nemâncând trei zile, aşa cum dacă ai coapse proeminente, nu le vei subţia cu nici o dietă.
Fiecare femeie are o „formă” proprie, cu o frumuseţe aparte, care nu se poate modifica peste noapte.

Tu ce formă ai?

Silueta în formă „PARĂ”

Este o siluetă eminamente feminină, fiind determinată de hormonii sexuali estrogen şi progesteron. Această formă numită ginoidă are o distribuţie a grăsimii în jumătatea inferioară a corpului (şolduri, coapse) din raţiuni de perpetuare a speciei: depozitele de grăsime din aceste zone sunt folosite pentru sarcină şi alăptare; talia este subţire, umerii mici, iar sânii, în majoritatea cazurilor, bine reprezentaţi.

Este o siluetă ideală din punct de vedere al protecţiei împotriva diabetului şi bolilor cardiovasculare, însă reprezintă un adevărat coşmar în lupta cu kilogramele: nu numai că aceste zone nu răspund la cura de slăbire, dar slăbitul se va face din grăsimea situată de la talie în sus (sâni, faţă, abdomen).

Silueta în formă de „pară” se asociază frecvent cu o circulaţie sangvină deficitară, retenţie de apă, drenaj limfatic insuficient şi celulită. Orice kilogram în plus se vede cu uşurinţă – eşti feminină, fără îndoială, însă greutaea trebuie ţinută drasctic sub control.

5 reguli alimentare

  • Diminuează consumul de sare, adică elimină din alimentaţie mezelurile, brânzeturile, semipreparatele, conservele şi afumăturile
  • Creşte consumul de legume, verdeţuri şi fructe pentru că sunt bogate în apă, vitamine, fibre şi minerale (potasiul ameliorează retenţia de lichide).
  • Consumă proteine slabe (carne, peşte, ouă, lapte degresat) deoarece accelerează metabolismul şi nu se transformă în grăsime de depozit.
  • Uită de dulciuri şi de zahăr, caloriile conţinute de acestea se vor duce direct pe şoldurile tale.
  • Bea lichide de-a lungul întregii zile pentru a grăbi eliminarea toxinelor; consumă apă, ceai şi, de ce nu, supă sau ciorbă.

Silueta în formă „MĂR”

Numită şi forma androidă, este o siluetă determinată de hormonul masculin testosteron în care distribuţia grăsimii se face în jumătatea superioară a corpului (braţe, abdomen); talia este masivă, aproape inexistentă, umerii sunt largi, şoldurile înguste, picioarele lungi şi subţiri.

Este o siluetă ideală din punct de vedere al curelor de slăbire, grăsimea de pe burtă fiind prima care dispare prin restricţia calorică. Kilogramele în plus sunt uşor de ascuns, de multe ori acestea depunându-se pe sâni (ce bucurie!) şi în interiorul abdomenului, printre organe, în timp ce coapsele rămân neafectate.

Atenţie însă, există un risc crescut de apariţie a diabetului tip 2 şi a bolilor cardiovasculare.

Metabolismul bazal şi arderea caloriilor sunt mult accelerate faţă de forma ginoidă, din acest motiv femeile „măr” putând fi mai relaxate în ceea ce priveşte aportul alimentar. Surplusul ponderal se datorează unui stil de viaţă dezordonat, cu mese neregulate şi abundente, asociat cu sedentarism.

5 reguli alimentare

  • Elimină prăjelile, sosurile cu mult ulei, tocaturile – găteşte cât mai simplu (la grătar sau cuptor), cu cât mai puţină grăsime; renunţă la produsele cu maioneză, la mâncărurile copioase şi laborioase.
  • Evită deserturile şi băuturile răcoritoare – conţinutul crescut de zahăr determină o secreţie mare de insulină, hormon responsabil de transformarea rapidă a excesului de calorii în grăsime de depozit.
  • Mănâncă masa principală a zilei la prânz şi elimină carbohidraţii de la masa de seară – proteinele slabe (carne, peşte) asociate cu legume şi lipsa glucidelor din meniu ajută la diminuarea grăsimii abdominale.
  • Renunţă la alcool ! Chiar şi în cantităţi mici favorizează sinteza de grăsimi.
  • Evită alimentele care balonează sau care au o digestie greoaie (băuturi carbogazoase, fasole, mazăre, legume proaspete, pâine albă, cartofi) şi măreşte consumul de fibre.

Silueta în formă „ARDEI GRAS”

Femeile care aparţin acestei categorii se pot considera norocoase, căci silueta în formă de „ardei gras” este o combinaţie a formelor precedente care nu se asociază cu alţi factori de risc.

Cu alte cuvinte, dacă te îngraşi se vor „rotunji” uniform toate zonele, de la sâni la abdomen dar şi şoldurile şi coapsele.

Existând acest echilibru în distribuţia grăsimii s-ar putea să fiţi mai relaxate în privinţa alimentaţiei, pentru că micile abateri nu sunt vizibile imediat. Ştii, de asemenea, că dacă te apuci de o cură de slăbire aceasta va da rezultate, deci ai soluţia pentru kilogramele în plus.

Atenţie însă, dacă te joci de prea multe ori de-a slăbitul, s-ar putea ca într-o zi să constaţi cu surpriză că dietele nu mai funcţionează. Tot acest yo-yo în sus şi în jos al greutăţii duce la schimbare compoziţiei corporale, cu creşterea cantităţii de grăsime din organism şi încetinirea metabolismului.

Norocul nu ţine la infinit, aşa că preţuieşte şansa pe care o ai şi păstrează-ţi silueta!

Sursa: „Eşti ceea ce mănânci”, Dr. Mihaela Bilic

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Recomandare video
Ce este glicemia normală? Explică pe scurt dr. Mihaela Posea!