Tasty fish for perfect you

In ultimele trei restaurante in care am intrat saptamana aceasta, meniul invita la specialitati de somon. Mi-am zis sa mai schimb salata si ciupercile la gratar, asa ca… somon file cu rosii coapte, va rog! Neasteptat de bun. Peste afumat, putin sara
Tasty fish for perfect you
Tasty fish for perfect you

Dupa experienta asta, am decis sa acord mai multa atentie pestelui, de care imi aminteam doar vara in Vama Veche si, atunci, doar la gratar. Acum insa am descoperit somonul, dupa care auzisem ca se dau in vant toate vedetele de la Hollywood care sunt la dieta. Adica, ce mai, toate vedetele. N-am vrut sa-mi devastez bugetul, asa ca am dat o tura prin supermarketuri si am vazut ca pestele inghetat sau conservat este mult mai ieftin decat cel proaspat. In plus, am aflat o gramada de lucruri de pe etichete. De exemplu, „pestele este sarac in grasimi”. Am mers cu cercetarile mai departe si am mai aflat cate ceva. Daca este gatit pe grill, copt sau fiert, isi pastreaza proprietatile dietetice. Pestele este bun pentru oase. Cel conservat (sardinele sau somonul) se poate consuma cu tot cu oase, ceea ce aduce un plus de calciu in organism. Este o sursa bogata de vitamine si proteine, pentru tesuturi nervoase sanatoase, sistem muscular puternic, dinti frumosi si o piele stralucitoare. Pana si la capitolul sex am de castigat. Stridiile, de exemplu, au reputatia unui afrodisiac. Pestele (in special heringul, tonul sau sardinele) are efecte benefice asupra circulatiei, reduce riscul bolilor de inima si chiar al unor tipuri de cancer. Indiferent daca e proaspat sau congelat, pestele are aceeasi valoare nutritiva. In diete se foloseste pestele mai putin sarat (4-10% sare); cel sarat mediu (11-13% sare) se desareaza inainte. Pestele puternic sarat (14% sare), cel afumat sau picant nu este recomandat in alimentatia dietetica. M-am convins. Minimum de doua ori pe saptamana, in farfuria mea va fi peste. Recunosc, m-a influentat un pic si alimentatia lui Jennifer Aniston si a Jessicai Alba care prefera tot somonul, dar in salate.

Deliciu cu somon

Ingrediente: 8 felii de somon afumat, o lamaie galbena, o lamaie verde, o varza rosie, cateva frunze de laptuca, un mar rosu, un mar verde, sare, piper, arpagic, tarhon. Toate se taie felii sau rondele. Legumele se asaza intr-un castron, iar feliile de somon deasupra. Pentru sos e nevoie de 4 lingurite de ulei, 2 lingurite de otet din vin alb si piper. Pofta buna!

Femeile care consuma regulat peste in timpul sarcinii vor avea copii cu abilitati de comunicare mai bune. Studiile arata ca acizii grasi din peste ajuta la dezvoltarea neurologica a bebelusului.

 

Cel mai nou articol Video: