Spune stop extremelor pentru silueta!

Silueta si sanatatea pot fi mentinute cu exercitii moderate.
27.11.2008
Spune stop extremelor pentru silueta!
Spune stop extremelor pentru silueta!

Dar in conditiile in care nu facem miscare si consumam chiar si un numar mic de calorii, se instaleaza homeostazia, adica un fel de „hibernare” a organismului, prin care metabolismul se reseteaza si trece pe functia minima. Ce solutii ar fi? In primul rand, masurarea si cunoasterea exacta a metabolismului bazal.

Dependentele de sport, dar si sedentarele se expun aceluias pericol – de a ceda tentatiei culinare. Asa ca, nici nu este de mirare ca multe dintre femei ajung sa isi deregleze atat metabolismul, cat si modul de alimentatie.

Abordarea corecta a exercitiului fizic

Exercitiile fizice sunt foarte importante pentru cresterea masei musculare nete, muschii fiind partea corpului care consuma cele mai multe calorii. Eugen Dunca, specialist in Fitness, Antiaging si Nutritie, expert in marirea si intarirea masei musculare si fost sportiv profesionist cu 24 de ani de experienta in SUA si Germania, si-a deschis recent o clinica de nutritie in Bucuresti in care imbina sportul cu sfaturi de nutritie.

„Principiul nostru este: «construiti-va si mentineti-va masa musculara neta!»” Dar, pentru o evaluare completa a parametrilor corporali si metabolici trebuie sa apelezi la o serie de teste, cum ar fi: analiza compozitiei corporale (cata grasime, cata masa musculara), analiza ratei metabolice, analiza rezistentei la efort si a ratei anaerobe.

„Dupa ce avem un tablou complet, construim impreuna programul de exercitii fizice si, bineinteles, dieta personalizata, bazata atat pe rata metabolica personala, cat si pe preferintele culinare – dieta metabolica. Cu alte cuvinte, incercam sa eliminam cat mai repede kilograme intregi de grasime din corp, fara ca persoana in cauza sa faca foamea”, spune Eugen Dunca.

Rata metabolica (numarul de calorii consumate/zi)

Masurarea ratei metabolice se face prin diverse metode, pe care noi le-am mai prezentat de-a lungul timpului. Cunoasterea ratei metabolice te ajuta sa-ti echilibrezi greutatea, sa intelegi cat si ce trebuie sa mananci in functie de activitatea fizica pe care o vei avea in ziua respectiva. In acest scop, testele specifice vor determina 3 zone calorice:


Intrebarile legate de dieta, de slabire, de kilograme in plus sunt la ordinea zilei si asta nu pentru ca s-ar fi modificat atat de mult standardele europene, ci pentru ca realmente, in noul stil de viata, alimentatie si consum, femeile se ingrasa mult mai repede si slabesc din ce in ce mai greu.

In contextul actual, s-a „nascut” o noua categorie de femei, dependenta de sport si consumatoare de foarte putine calorii. S-a  ajuns sa se consume pana in 800 de calorii zilnic de teama ingrasarii. Rezultatul?

Dereglarea menstruatiei, incidenta mare a sarcinilor extrauterine, demineralizari si osteoporoza mai din vreme, secretie in exces de testosteron, insomnii, scaderea nivelului hormonilor de crestere cu imbatranire accelerata etc.

De altfel, atunci cand aceste femei raman insarcinate si reduc brusc sportul, se ingrasa foarte mult. De multe ori, chiar si fertilitatea este afectata de sportul in exces, dar medicina moderna ofera si aici o serie de metode de fertilizare.

O analiza mai atenta a stilului de viata al pacientei si recomandarea practicarii sportului la nivel de moderatie (maximum 4 ore pe saptamana, in ritm moderat) ar avea ca rezultat revenirea usoara a organismului la standardele feminine hormonale si deci si revenirea ciclului (cheia fertilitatii) la normal.

Teama de dieta

Multe femei spun ca le este teama acum de diete pentru ca s-ar putea ingrasa. Poate acum devine de inteles importanta celor 5 mese regulate pe zi, masa neinsemnand insa mese pantagruelice – gustare rece, ciorba, felul doi si desert, ci o impartire riguroasa de proteine, glucide si grasimi sanatoase pe principiul „putin si des”.
 

Dar in conditiile in care nu facem miscare si consumam chiar si un numar mic de calorii, se instaleaza homeostazia, adica un fel de „hibernare” a organismului, prin care metabolismul se reseteaza si trece pe functia minima. Ce solutii ar fi? In primul rand, masurarea si cunoasterea exacta a metabolismului bazal.

Dependentele de sport, dar si sedentarele se expun aceluias pericol – de a ceda tentatiei culinare. Asa ca, nici nu este de mirare ca multe dintre femei ajung sa isi deregleze atat metabolismul, cat si modul de alimentatie.

 

Pagina 2 din 2
Cel mai nou articol Video:
Dr. Gina Chiriac: metode eficiente de a ne menține creierul sănătos