Spanacul, perfect în orice dietă echilibrată

În primul rând, vorbim despre o plantă premium, bogată în potasiu, calciu şi fosfor. Sunt atuuri suficiente ca să o consumaţi zilnic. Însă nu vă bazaţi doar pe spanac pentru a combate anemia.
22.02.2013
Spanacul, perfect în orice dietă echilibrată
În primul rând, vorbim despre o plantă premium, bogată în potasiu, calciu şi fosfor. Sunt atuuri  suficiente ca să o consumaţi zilnic. Însă nu vă bazaţi doar pe spanac pentru a combate anemia.

Frunzele verzi de spanac se consumă, la modul ideal, crude, în salată. Le combinaţi cu ulei presat la rece, puţin susan crud şi zeamă de lămâie şi tocmai aţi obţinut reţeta unei salate care conţine atât clorofilă, considerat unul dintre cei mai puternici antioxidanţi, dar şi grăsimi nesaturate.

Însă aceeaşi salată valoroasă se poate face cu spanac decongelat. Se mixează (nefiert) cu ulei de măsline, cu zeamă de lămâie şi rezultă un produs gustos şi sănătos. Sucul de lămâie trebuie obligatoriu adăugat şi contribuie la absorbţia fierului non-hemic prezent în spanac. Acesta poate fi folosit în cantitate infimă doar sub acţiunea vitaminei C naturale.

Dar cea mai mare parte din fierul ingerat odată cu frunzele de spanac va fi eliminat rapid şi nu va intra în circuitul general al organismului.

Spanacul – proprietăţi

Sfatul specialiştilor este să consumaţi spanac crud, decongelat, pregătit la aburi tot timpul anului. Este bogat în vitaminele A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, K, E, PP şi fluidizează sângele, adică prin consum repetat scade riscul formării cheagurilor în interiorul vaselor. Astfel, spanacul intră în protecţia cardiovasculară.

Această plantă trebuie inclusă în alimentaţie încă din copilărie, imediat după diversificare, alături de carne sau de ou. Spanacul contribuie la creşterea diurezei, stimulează secreţiile gastrice, pancreatice şi biliare. Aşadar, carnea spre exemplu va fi corect digerată şi asimilată.

Carnea roşie este principalul furnizor de fier hemic, cel pe care organismul uman îl foloseşte şi nu îl elimină. Corpul are nevoie de aproximativ 1 mg de fier zilnic, iar din hrană puteţi ingera până la 25 mg de fier, care însă va fi eliminat. Iată de ce, dacă aveţi mese diverse şi corecte şi primiţi diagnosticul de anemie feriprivă, nu trebuie apelaţi la şi mai multe alimente care conţin fier. În acest caz, aveţi nevoie de investigaţii care să determine din ce loc pierdeţi hemoglobină, deci sânge. Iar primele investigatii sunt de obicei colonoscopia şi gastroscopia.

Alte beneficii ale spanacului

Un alt motiv pentru care e indicat consumul spanacului se referă la proprietăţile lui anti-inflamatorii. Hrana înalt industrializată poate determina stări de inflamaţie în organism, care trebuie combătute cu orice preţ, pentru că pe fondul inflamaţiei generalizate se pot dezvolta bolile civilizaţiei moderne printre care diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare şi unele forme de cancer.

Spanacul trebuie consumat rapid după ce este cules. În caz contrar, trebui să stea la temperatură contantă, în frigider, altfel îşi pierde proprietăţile. Spre exemplu, dacă luaţi spanac din piaţă şi acesta a fost ţinut o zi în soare, mare parte din calităţile lui nutritive au dispărut.
Spanacul congelat este o opţiune viabilă dacă a fost congelat rapid după recoltare. În acest fel, păstrează peste 90% dintre calităţile nutriţionale.

Andreea Groza
Andreea Groza

Mă întâlnesc în fiecare zi cu doctori. Pentru cei mai mulţi pământeni, care nu sunt ipohondri, probabil, acest comportament pare ciudat.
Dar socializăm în cadrul unor interviuri în care noi, echipa, încercăm să aflăm poveşti scurte şi concise despre cum putem să funcţionăm ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Totul despre bypass gastric, operația care tratează obezitatea