Sfaturi pentru a renunţa la consumul alimentelor în timpul nopţii

O problemă a omului modern este consumul alimentelor în timpul nopţii. Deşi, aparent, această situaţia pare să nu ne afecteze, ea poate ascunde în profunzime probleme grave de sănătate şi un dezechilibru alimentar.
Sfaturi pentru a renunţa la consumul alimentelor în timpul nopţii

O problemă a omului modern este consumul alimentelor în timpul nopţii. Deşi, aparent, această situaţie pare să nu ne afecteze, ea poate ascunde în profunzime probleme grave de sănătate şi un dezechilibru alimentar.
În ultima perioadă un procent ridicat din pacienţii mei declară că se află în această situaţie, care, în timp, duce la un exces ponderal şi o dereglare a metabolismului.

Medicul Florin Ioan Bălănică, specializat în Medicină Personalizată şi Nutriţie, ne indică regulile pe care trebuie să le respectăm pentru a renunţa la consumul alimentelor din timpul nopţii, obişnuinţă care ne poate costa câteva kilograme în plus.

,,Recomand pacienţilor mei consumul a cinci mese pe zi, obligatoriu trei mese principale şi două gustări, la interval de 2-3 ore, şi cina pâna în ora 20. Consider că cea mai importantă masă a zilei este micul dejun, care nu ar trebui să lipsească din regimul alimentar zilnic, deoarece aduce aportul de energie necesar punerii în mişcare a organismului şi buna lui funcţionare”, precizează medicul Bălănică.

Omul modern are un stil de viaţă stresant şi suprasolicitant, aşa că mesele din timpul zilei sunt neglijate sau luate în fugă. Cum putem să gestionăm această problemă, când masa din timpul zilei devine cina? Deseori mă confrunt cu această problemă, dar reuşesc să îi fac pe pacienţii mei să înţelegă importanţa sănătăţii lor, a stilului lor de viaţă alimentar.

Unde greşim?

Ne aflăm într-o lume în plină dezvoltare, în care timpul ne este un adevărat duşman, dar trebuie şi putem să îl gestionăm doar cunoscând câteva reguli simple.

În primul rând este important să ne impunem, la 2-3 ore, o pauză de 10- 15, iar în timpul acela să servim masa. O soluţie ar fi prepararea gustărilor de acasă, pentru că astfel avem un control al calităţii şi cantităţii meselor.

Masa de seară poate să nu necesite un consum deosebit de alimente, asta dacă aportul nutriţional va fi unul adecvat, iar mesele regulate din timpul zilei vor duce la dispariţia senzaţiei de foame din timpul nopţii.

Este important să evităm dulciurile, să nu le alegem în locul gustărilor, deoarece au un conţinut ridicat de calorii,  zahăr procesat şi alţi îndulcitori alimentari, care nu vor crea decît un exces ponderal, nu un aport nutriţional adecvat.

De asemenea, tulburarea sommnului poate crea adevărate probleme de sănătate. Dereglarea bioritmului şi a metabolismului pot duce la creşterea senzaţiei de foame din timpul nopţii. Sunt alături de pacienţii mei şi în această problemă, colaborez cu ei în obţinerea unei tehnici de management a somnului, pentru că odihna înseamnă o bună funcţionare metabolică şi un organism sănătos. 

Dacă vom consuma corect mesele şi alimentele în timpul zilei, senzaţia de foame din timpul nopţii va dispărea sau se va ameliora.