Psoriazis: ce alimente să consumi pentru a ameliora afecțiunea

Nu există „cea mai bună dietă” pentru psoriazis. Iată ce alimente ar trebui să incluzi în dietă pentru a ameliora această afecțiune.
12.10.2021
Psoriazis: ce alimente să consumi pentru a ameliora afecțiunea
Foto: pexels

Nu există „cea mai bună dietă” pentru psoriazis și nici dieta Mediteraneană nu este o algere nepotrivită, mai ales că este cunoscută pentru reducerea markerilor inflamatori și scăderea în greutate și mai ales scăderea producției de insulină, aceștia fiind toți, în teorie, factori benefici pentru pacienții cu psoriazis. Iată ce alimente ar trebui să incluzi în dietă pentru a ameliora această afecțiune.

Acizi grași omega-3

Potrivit Clinicii Cleveland, acizii grași omega-3 sunt grăsimi esențiale pe care organismul nu le produce de unul singur. Introduși într-o dietă sănătoasă, acizii grași omega-3 pot ajuta la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, cresc colesterolul bun și scad tensiunea arterială, printre altele, bineînțeles. Printre aceștia se numără:

  • somonul
  • heringul
  • sardinele
  • semințele de in
  • semințele de chia
  • boabele de soia
  • nucile

Fructele și legumele, bune în lupta cu psoriazis

Legumele sunt alimnte antiinflamatorii excelente, la fel ca multe fructe, în special cele cu un indice glicemic scăzut și bogate în fibre. Se recomandă să consumi zilnic „o farfurie curcubeu”, viu colorată, care că conțină fitonutrienți sau compuși care au proprietăți antioxidante și antiinflamatoare.

  • verdețurile
  • dovleacul
  • afinele
  • ridichile
  • morcovii

Grăsimile sănătoase

Este foarte important să consumi grăsimi sănătoase, pentru că ele pot îmbunătăți nivelul colesterolului și pot reducee riscul de infarct și accident vascular cerebral.

  • avocado
  • ulei de cocos
  • ulei de măsline extra-virgin presat la rece
  • măslinele
  • somonul

Proteina de înaltă calitate

Boala psoriazis este asociată cu inflamațiile, iar anumite alimente pot reduc semnificativ efectele bolii. Proteinele din pește și leguminoase pot reduce simptomele. Pe listă amintim:

  • ouăle de curte
  • peștele sălbatic
  • fasolea
  • lintea
  • nucile
  • somonul și tonul

Vitamina D

Vitamina D este ingredientul principal în medicamentația pentru psoriazis. Dacă vrei să o incluzi în mod natural, prin alimentație, atunci pe lista de cumpărături trebuie să ai:

  • ulei de ficat de cod
  • somon
  • ton
  • suc de portocale
  • ouă
Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Ce să nu mănânci dacă ai psoriazis
Ce să nu mănânci dacă ai psoriazis
Cel mai nou articol Video:
Asist. Univ. Drd. Daniel Referendaru: tehnica „dinți într-o zi”