Prelungirea speranţei de viaţă: alimente pe care să le consumi pentru a reduce riscul de îmbolnăvire

Alimentaţia şi longevitatea sunt în strânsă legătură, potrivit studiilor. Iată ce să mănânci pentru a trăi mai mult.
Prelungirea speranţei de viaţă: alimente pe care să le consumi pentru a reduce riscul de îmbolnăvire
FOTO: pexels.com / Prelungirea speranţei de viaţă: alimente pe care să le consumi pentru a reduce riscul de îmbolnăvire

Dacă este ceva ce am învăţat de-a lungul anilor legat de alimentaţie este că ceea ce mâncăm fie ne ajută, fie ne face rău. Ştim că alimentele procesate consumate din ce în ce mai des pot duce la apariţia unor boli grave, iar în acest sens, celebrul nutriţionist italian, Gianluca Mech, ne recomandă ce ar trebui să mâncăm pentru a ne creşte speranţa de viaţă.

Să nu uităm că există mai mulţi factori care contribuie la speranţa de viaţă, de la istoricul familial şi moştenirea genetică, până la mediul înconjurător. De-a lungul anilor s-au realizat însă o mulţime de studii ştiinţifice care arată legături strânse între alimentaţie şi longevitate. Există alimente pe care, dacă le cosumăm cu regularitate, ne dau energie, reduc riscul de îmbolnăvire şi ne ajută să trăim mai mult.

“Unele alimente au capacitatea de a ne prelungi speranţa de viaţă. Acestea sunt alimente bogate în proprietăţi speciale, cu acţiune antioxidantă şi antiinflamatoare. Pentru a obţine beneficiile maxime, este important să le cunoaşteţi şi să le introduceţi într-un regim alimentar echilibrat şi sănătos”, recomandă nutriţionistul Gianluca Mech.

Fructele şi legumele conţin compuşi care reduc riscul de apariţie a bolilor de inimă şi accidentelor vasculare cerebrale, a unor tipuri de cancer, boli respiratorii cronice, diabet şi obezitate. Tocmai de aceea, experţii în sănătate încearcă în mod constant să încurajeze oamenii să le consume mai des.

“Principalele recomandări privind pentru longevitate sunt consumul de legume (în special legume cu frunze verzi), cereale integrale, leguminoase, peşte de preferinţă de dimensiuni mici (sardine, hamsii şi cod), carne roşie cu moderaţie, ouă, aport suficient de apă, ceai verde, fructe, nuci, măsline”, dezvăluie specialistul nutriţionist.

De asemenea, există şi lucruri pe care trebuie să le evităm pe cât posibil dacă vrem să fim sănătoşi şi să trăim mai mult.

“Este important să se reducă aportul de zaharuri simple. Evitaţi alimentele pline de îndulcitori, mai ales dacă zahărul este scris în primele cinci ingrediente”, ne sfătuieşte specialistul.