Paște fericit, fără disconfort digestiv! Cum previi problemele cu digestia

Un Paște fericit înseamnă zile cu odihnă, mâncare tradițională servită cu familia și cumpătare. Află cum previi problemele cu digestia!
27.04.2021 | Paula Rotaru
Paște fericit, fără disconfort digestiv! Cum previi problemele cu digestia
Sursa foto: Shutterstock

Numai ce au trecut sărbătorile de iarnă și scăpasem de kilogramele acumulate că a și venit Paștele, cu coșul plin de calorii! Ca orice româncă ce se respectă, probabil și coșul tău de sărbătoare va fi umplut cu ciocolată, pască, ouă roșii, drob și multe alte dezastre pentru dietă.

După o pauză de câteva săptămâni de post, știm prea bine că ai să dai năvală asupra tuturor alimentelor specifice, așa că îți sărim în ajutor cu niște trucuri de supraviețuire după masa de Paște!

În ziua de Paște vei consuma cu aproximație de trei ori mai multe calorii decât e necesar mâncând din toate felurile tradiționale românești. Pentru că știm la fel de bine că nu ai să dai o fugă la sala de sport în această perioadă, trebuie să ai grijă cum faci ca acele calorii în plus să nu îți afecteze buna dispoziție și nici silueta.

Iată ce îți recomandăm pentru un Paște fericit, fără probleme cu digestia!

Nu mânca prea multe ouă! Cel mult două îți sunt de ajuns. Trebuie să știi că un singur ou pe zi poate face minuni în cazul problemelor cardiace, musculare, oculare și este totodată și un antioxidant foarte puternic.

Mai mult de două ouă consumate în aceeași zi însă au puterea de a dubla riscul de boli cardiovasculare la femei și la diabetici.

Drob și friptură de miel egal mai mult decât suficient. Dacă ai vreo intenție să guști și din niște cârnăciori sau mititei, abține-te. Îți vei îngreuna prea mult digestia și s-ar putea să îți petreci în altă parte sărbătorile de Paște, nu unde ți-ai planificat.

Dacă nu ești adepta cărnii de miel, ai drept alternative cea de vițel, pește sau curcan, toate fiind foarte ușor de digerat.

Ia-o cât se poate de ușor și cu ciocolata. De Paște, o găsim peste tot: albă, neagră, sub formă de ouă, iepurași, pui, fiind greu de ales și de rezistat tentațiilor. În cantități mici, îi cunoaștem deja beneficiile. Însă consumul prea mare nu este tocmai benefic pentru organism, din cauza aportului prea mare de zahăr și grăsimi.

Dacă urmezi un regim, ei bine Paștele nu trebuie să fie o abatere de la lege. Pentru binele tău, continuă alimentația prescrisă de medic, și anume: dacă ești cardiacă nu mânca sărat, dacă ai probleme renale ai grijă cu ouăle și carnea, iar dacă ești diabetică deja știi prea bine, evită zahărul sau cumpără-ți produse speciale.

Că tot veni vorba de desert, hai să vedem cum se procedează cu cozonacul. Știm că l-ai mânca pe tot, însă ai mare grijă. După o masă consistentă, specialiștii recomandă maximum două felii de cozonac.

Paște fericit!