Ovăzul consumat înainte de culcare te ajută să dormi mai bine: motive pentru a-l consuma

06.10.2022
Ovăzul consumat înainte de culcare te ajută să dormi mai bine: motive pentru a-l consuma
sursa foto: shutterstock

Un somn odihnitor curprinde 7-8 ore pe noapte, o știm cu toții. Însă nu toții oamenii dorm cele 7-8 ore fără întrerupere. Cel mai frecvent, se trezesc în mod repetat în timpul nopții și prezintă și probleme în a adormi imediat ce se așază în pat. Uneori, principala cauza a unui somn tulburat poate fi chiar mâncarea pe care o consumăm. Iată de ce ovăzul este considerat benefic pentru calitatea somnului!

Majoritatea alimentelor pe care le consumăm noaptea târziu ne pot îngrașa sau ne pot face rău. Dar, există și alimente ce pot fi extrem de benefice pentru sănătatea noastră. Unul dintre aceste alimente este ovăzul. 

Ovăzul: de ce este indicat spre consum înainte de culcare

Dacă îți place să mănânci fulgi de ovăz, avem vești bune pentru tine. Deși majoritatea oamenilor cred că fulgii de ovăz sunt un aliment destinat micului dejun, iată că acesta poate reprezenta o gustare grozavă și seara.

Datorită conținutului său sporit de melatonină și vitamina D, ovăzul stimulează secreția de serotonină, ajutându-te astfel să te bucuri de un somn mai odihnitor și fără întreruperi repetitive.

Consumul de ovăz ajută la reglarea ciclului veghe/somn, însă contribuie și la combaterea altor probleme, ca de pildă:

  • ajută la combaterea migrenelor
  • ajută la combaterea oboselii, îndeosebi a celei cronice
  • ajută la combaterea osteoporozei 

Mai mult, ovăzul este bogat și-n vitamina B, sprijinind astfel buna funcționare a sistemului nervos. Conține piridoxină (vitamina B6), vitamina necesară pentru transformarea energiei în alimente în glucoză și pentru arderea grăsimilor și a proteinelor. Dar și avenină și trigonelină, două tipuri de proteine vegetale care combat anxietatea, nervozitatea și agitația din timpul somnului.

Două beneficii pentru sănătate ale consumului de ovăz

Ovăzul se digeră încet

Carbohidrații din fulgii de ovăz se digeră lent, astfel că nu te vei trezi în timpul nopții cu un nivel crescut de zahăr în sânge. Mai mult, ovăzul este și extrem de hrănitor și sățios. Deci odată ce ai mâncat un bol de terci de ovăz, vei resimți plenitudinea pentru o lungă perioadă.

Ovăzul stimulează pierderea kilogramelor nedorite

Nu numai că va fi un aliat de nădejde în obținerea unui somn odihnitor, dar va avea un impact pozitiv major și asupra greutății tale corporale. Datorită conținutului său ridicat de fibre, ovăzul îți va oferi o senzație de sațietate pentru mai mult timp, fapt ce te va împiedica să apelezi la gustările nesănătoase. 

Mai mult, consumul de ovăz va reduce pofta de mâncare din timpul nopții, întrucât este extrem de hrănitor.

Concluzie

Ceea ce mănânci seară joacă un rol esențial în calitatea somnului tău. Ovăzul poate fi o alegere excelentă în alegerea unei mese sănătoase, dar și sățioase deopotrivă. Vine la pachet cu numeroase beneficii pentru somn, dar și pentru sănătate în general.

Surse: talkaboutsleep.com, resperate.com, realbuzz.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu
Alice Moisescu
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee