Okra, fructul mai puțin cunoscut care te ține la distanță de diabet și boli cardiovasculare

Atunci când este preparată, okra elimină un mucilagiu bogat în fibre, care sprijină digestia, glicemia și sănătatea inimii.
17.08.2021
Okra, fructul mai puțin cunoscut care te ține la distanță de diabet și boli cardiovasculare
Foto: shutterstock

Cunoscută pentru textura sa lipiciosă atunci când este tăiată sau gătită, okra este un fruct cu valori nutriționale impresionante, iar asta datorită nutrienților, antioxidanților și fibrelor pe care le conține. Deși este de cele mai multe ori preparată similar legumelor (fiartă, prăjită sau la cuptor), okra este, de fapt, un fruct originar din Africa.

Din punct de vedere nutrițional, acest fruct este un superstar, iar asta datorită vitaminelor și mineralelor precum vitamina C, riboflavine, acid folic, calciu și potasiu. Atunci când este preparată, okra elimină un mucilagiu bogat în fibre, care sprijină digestia, glicemia și sănătatea inimii. Aproximativ 160 de grame de okra conțin:

  • 56 calorii
  • 3g proteină
  • 13 grame carbohidrați
  • 5grame fibre
  • 3 grame zahăr

Okra: beneficii pentru sănătate

Sprijină sănătatea digestivă

Așa cum am menționat anterior, acel mucilagiu pe care fructul îl conține este bogat în fibre menite să absoarbă apa din tractul gastrointestinal, creând astfel o substanță similară unui gel care ajută la ameliorarea diareei. De asemenea, pentru că are și semințe, fibrele insolubile cresc mișcările mușchilor intestinali, iar astfel este prevenită constipația.

Controlează nivelul glicemiei

Prin formarea substanței de tip gel din tractul intestinal, fibrele solubile pe care okra le conține pot încetini absorbția carbohidraților, iar astfel este prevenit riscul de apariție a diabetului de tip 2. Un studiu din 2016 arată că un consum regulat de fibre solubile poate îmbunătăți nivelul glicemiei în rândul diabeticilor. Pentru că este un fruct bogat în magneziu, acest mineral ajută și la secretarea insulinei în organism. Cu alte cuvinte, magneziul ajută la menținerea nivelului de insulină, un hormon care controlează modul în care alimentele pe care le consumi se transformă în energie.

Okra protejează sănătatea inimii

Din fericire acest fruct oferă numeroase beneficii, în special nutrienții pe care îi conține: ajută la scăderea colesterolului LDL (colesterolul rău) prin colectarea moleculelor extra de colesterol odată cu traversarea prin sistemul digestiv. Această scădere a absorbției colesterolului din sânge ajută și la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Antioxidanții, precum compușii fenolici, protejează inima prin neutralizarea radicalilor liberi în exces. Atunci când radicalii liberi interacționează cu colesterolul LDL, proprietățile fizice și chimice se schimbă.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică