O porţie din aceste legume te poate ajuta să slăbeşti

O porţie zilnică de leguminoase ar putea fi de ajutor în curele de slăbit, potrivit unui studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition.
O porţie din aceste legume te poate ajuta să slăbeşti

O porţie zilnică de leguminoase ar putea fi de ajutor în curele de slăbit, potrivit unui studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition.

Studiul, coordonat de doctorul Russell de Souza, cercetător la St. Michael’s Hospital din Toronto, arată că un consum zilnic de 130 de grame de fasole, mazăre, linte sau năut poate duce la pierderea a 340 de grame în 6 săptămâni, fără a face alte schimbări în alimentaţie.

Cercetătorii canadieni au ajuns la această concluzie după ce au analizat 21 de studii clinice  în care au fost implicaţi 940 de femei şi bărbaţi. Chiar dacă pierderea în greutate este foarte mică, oamenii de ştiinţă spun că doar o porţie din aceaste legume te ajută şi să îţi menţii greutatea după ce ai slăbit.

Concluziile studiului se alătură unor cercetări anterioare care au dovedit că mesele în care sunt incluse  leguminoasele prelungesc senzaţia de saţietate cu 31%, iar oamenii sunt mai puţin inclinaţi să consume mai multă mâncare. Introducerea unei porţii de mazăre, fasole, năut sau linte în dieta zilnică poate reduce colesterolul rău cu până la 5%, diminuând riscul de a suferi de boli cardiovasculare.

De menţionat că nu o porţie zilnică de leguminoase poate arde kilogramele în plus. Pierderea în kilograme ţine de un consum redus de calorii. Deşi leguminoasele îţi pot conferi o senzaţie de saţietate (astfel vei consum mai puţine calorii), nu au propietăţi magice cum ar fi arderea grăsimii. Este important să ştii că aceste alimente reprezintă o sursă bună de nutrient, dar nu au puterea de a “topi” pizza sau burgerul pe care l-ai mâncar în weekend!