Nutriţionistul Corina Zugravu: Ce se întâmplă dacă mănânci seara principala masă

Mulţi dintre noi am transformat cina în principala masă a zilei. Ce să alegem astfel încât să nu ne îngrăşăm şi nici să forţăm sistemul digestiv la acele ore? Nutriţionistul Corina Zugravu explică:
Nutriţionistul Corina Zugravu: Ce se întâmplă dacă mănânci seara principala masă

Mulţi dintre noi am transformat cina în principala masă a zilei.

Ce să alegem astfel încât să nu ne îngrăşăm şi nici să forţăm sistemul digestiv la acele ore? Nutriţionistul Corina Zugravu explică:

CSÎD: Seara mâncăm cât pentru toată ziua. Uneori. Este greşit?

Corina Zugravu: Deşi este adevărat că seara organismul depozitează mai mult din energia adusă de alimente, decât o face dimineaţa, fiecare îşi adaptează programul alimentar la cel ocupat cu orele de serviciu. Deci masa de seară este la fel de bună ca orişcare alta atunci când vine vorba de acoperit necesităţile nutriţionale.

Este bine însă fie evitate prăjelile, carnea grasă, mezelurile maturate sau un volum alimentar foarte mare, în caz contrar somnul fiind tulburat de digestia laborioasă. De reţinut că această masă trebuie să fie plină de minerale, vitamine, proteine şi carbohidraţi şi să fie completată de alte prize alimentare pe parcursul zilei. Cu alte cuvinte, masa de seară este bună, cu condiţia să nu fie masa exclusivă a zilei.

CSÎD: Ce se întâmplă în organism dacă nu mâncăm micul dejun?
Corina Zugravu: În principiu, nimic. Doar că nivelul de energie din cursul dimineţii va fi mai redus iar pe la ora 11.00 ni se va face atât de foame, încât sunt şanse să uităm de alimentaţia sănătoasă şi să dăm iama în dulciuri, patiserie şi orice altceva ne cade în mână.

CSÎD: Ce trebuie să conţina un mic dejun ideal?
Corina Zugravu: Un derivat cerealier integral, fructe, un iaurt sau un pahar de lapte (sau alternative vegetale ale acestora).

CSÎD: Fanii cafelei spun că această licoare le taie pofta de mâncare şi îi ajută să se menţină în formă. Care este explicaţia?
Corina Zugravu: Cafeaua este numai în mică măsură anorexigenă. Ba chiar stimulează aciditatea gastrică deci, în principiu, ar trebui să ne determine o creştere a poftei de mâncare. Deci nu este decât o părere, probabil stimulată de acţiunea energizantă (de altfel reală) a cafelei.

CSÎD: Dacă suntem la cura de slăbire, cât de des avem voie să consumăm alcool
Corina Zugravu: Cât mai rar. Şi atunci exclusiv băuturi cu concentraţie alcoolică mică, pentru că alcoolul aduce extrem de multe calorii.

CSÎD: Ce băuturi alcoolice slab calorice recomandaţi?
Corina Zugravu: Berea, desigur, eventual cu varintele fără alcool. Care sunt adevărate băuturi light.

CSÎD: Care sunt cele mai bune surse de proteine vegetale?
Corina Zugravu: Soia cu toate derivatele ei (mai ales cele naturale, gen tofu şi tempeh), diferite alte leguminoase (fasole uscată, mazăre uscată), cânepă, arahidele.