Nutrientul care nu trebuie să-ți lipsească din dietă dacă vrei să trăiești mai mult

Din păcate, mulți dintre noi ajungem să omitem un aspect extrem de important: consumul de antioxidanți. Iată cum să îi integrezi în dietă.
Nutrientul care nu trebuie să-ți lipsească din dietă dacă vrei să trăiești mai mult
Foto: shutterstock

Dacă ți-ai propus să faci tot posibilul pentru a-ți sprijini sănătatea și pentru a avea o viață lungă, sigur știi deja că sportul, o dietă echilibrată și nivelul de stres ținut sub control te pot ajuta în acest sens. Din păcate, mulți dintre noi ne îndreptăm atenția doar în această direcție și ajungem să omitem un aspect extrem de important: consumul de antioxidanți.

Unele cercetări sugerează că cu cât o persoană consumă mai mulți antioxidanți, cu atât riscul de deces este redus. Un studiu publicat în European Journal of Nutrition arată că dietele bogate în antioxidanți sunt asociate riscului redus de boli cardiovasculare și boli respiratorii, ambele cauze principale de deces.

Ce sunt antioxidanții și cum afectează durata de viață?

De-a lungul vieții noastre, corpul produce radicali liberi care, în timp, pot cauza stres oxidativ. Deși fiecare dintre noi se va confrunta cu stresul oxidativ, acest efect poate crește din cauza anumitor factori precum consumul de alimente prăjite, prea mult stres și fumatul. Prea mult stres oxidativ este asociat aspectelor negative pentru sănătate, precum boala Alzheimer, bolile de rinichi și anumite cancere. Unele date sugerează că prea mult stres oxidativ este asociat riscului crescut de moarte prematură.

Antioxidanții pot ajuta neutralizarea radicalilor liberi care produc stresul oxidativ, motiv pentru care alimentele bogate în antioxidanți nu trebuie să lipsească din dietă.

Cum să introduci mai mulți antioxidanți în dietă

Din fericire există câteva opțiuni delicioase care au un conținut crescut de antioxidanți și pot fi integrate într-o dietă sănătoasă și echilibrată.

Fructele de pădure

Conținutul de antioxidanți diferă de la un fruct la altul, dar indiferent pentru care optezi, corpul va beneficia de cei necesari astfel încât să combată stresul oxidativ.

Ciocolata neagră

Iubitorii de ciocolată primesc vești bune! Acest aliment poate fi integrat în dietă ca organismul să aibă parte de mai mulți antiodixanți. Datorită conținutului de cacao, ciocolata conține mai mulți antioxidanți fenolici față de multe alte alimente.

Cafea și ceai

Ceea ce bei poate face o diferență uriașă în rândul antioxidanților. Atât cafeaua, cât și ceaiul conțin antioxidanți naturali care oferă beneficii unice pentru sănătate.

Fisticul

Fisticul conține atât antioxidanți, cât și proteine, ceea ce înseamnă că beneficiezi de cei nouă aminoacizi esențiali care se regăsesc în mod normal în proteinele de origine animală. Un studiu realizat de Universitatea din Cornell și publicat în jurnalul Nutrients arată că fisticul are o capacitate antioxidantă uriașă.

Fasole roșie cu bob mic

Acest tip de fasole are mai mulți antioxidanți decât orice alt aliment. Fasolea poate fi consumată alături de sosuri sau chiar în rețete cu chili.

Portocale și suc de portocale

Sucul de portocale este ideal pentru imunitate. Această băutură conține antioxidanți potenți precum flavonoide, carotenoide și vitamina C.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee