Numarul caloriilor conteaza cel mai mult intr-o cura de slabire!

Un nou studiu vine in sprijinul celor care vor sa slabeasca, dar nu vor sa renunte la carne sau la carbohidrati. Cercetatorii spun ca numarul caloriilor este cel care conteaza intr-o dieta, si nu provenienta lor.
Numarul caloriilor conteaza cel mai mult intr-o cura de slabire!
Numarul caloriilor conteaza cel mai mult intr-o cura de slabire!
Un nou studiu vine in sprijinul celor care vor sa slabeasca, dar nu vor sa renunte la carne sau la carbohidrati. Cercetatorii spun ca numarul caloriilor este cel care conteaza intr-o dieta, si nu provenienta lor.

Cu totii am auzit de raportul optim de grasimi, proteine si carbohidrati sanatosi intr-o dieta echilibrata. Acesta ar trebui sa fie cam 20, 30 si respective 50 la suta din meniul zilnic. Totusi, daca vrem sa slabim trebuie sa ne reducem ratia zilnica. Evident, infometarea trebuie evitata.

Intr-un studiu recent publicat in American Journal of Clinical Nutrition, cercetatorii de la Pennington Biomedical Research Center din Baton Rouge, Louisiana au constatat ca nu prea exista diferente intre 4 tipuri de diete aplicate participantilor la un studiu.

Acestia, obezi sau supraponderali, au avut de ales dintre diverse proportii si combinatii de proteine, grasimi si carbohidrati, insa li s-a spus ca meniul zilnic sa aiba cu 750 de calorii mai putin decat mancau in mod obisnuit.

Dupa sase lunii, participantii aveau cu 4 kg de grasime si 2,3 de muchi mai putin, dar dupa doi ani unii pusesera la loc o parte din kilogramele pierdute.

„Daca te simti bine cand mananci mai putine grasimi sau mai putini carbohidrati, este ok, spune de fapt studiul. Poti sa adopti ce combinati de nutrienti vrei” a declarat Christopher Gardner, profesor la Stanford University, neimplicat in studiu.

Mult timp s-a crezut ca dietele sarace in carbohidrati sunt mai eficiente decat cele cu mai putine proteine. Totusi, organismul are nevoie de toate tipurile de nutrienti care ar trebui sa provina in principal din peste, carne de pui crescut natural, legume, fructe, cereale, alune si nuci.

Citeste si: 3 diete celebre pe care NU trebuie sa le urmezi!