Nu intra în noul an cu kilograme în plus!

Daca vacanta de Sarbatori este un prilej de bucurie si relaxare, pot sa va enumar intr-o clipita, cel putin 6 prietene pe care le regasesc intotdeauna ceva mai rotunjite in noul an. si suferind, bineinteles, din aceasta cauza.
Nu intra în noul an cu kilograme în plus!
Nu intra in noul an cu kilograme in plus!

Daca vacanta de Sarbatori este un prilej de bucurie si relaxare, pot sa va enumar intr-o clipita, cel putin 6 prietene pe care le regasesc intotdeauna ceva mai rotunjite in noul an. si suferind, bineinteles, din aceasta cauza. Nici nu conteaza destinatia de vacanta – la plaja sau pe zapada, tentatiile culinare de final de an sunt foarte mari si, daca nu esti cumpatata, se transforma in prilej de depresie sau lucru intens pentru urmatoarele luni.

Nici infometarea in vacanta nu ar fi o solutie, ci combinarea inteligenta a unora dintre bunatati, asezonata cu limitarea cantitatii, mergand pana la „a degusta”. Iata 5 tipuri de alimente care trebuie evitate sau doar gustate, dupa parerea faimosului dr. Oz daca tinem la conturul actual al siluetei:

1. Uleiurile si grasimile hidrogenate – atentie la floricele, foietaje, prajituri, snitele, legume pane sau cascaval pane.

2. Zaharul – atentie la prajituri, bauturi dulci (fierbinti sau reci), vin fiert, ciocolata fierbinte sau cocteiluri alcoolice si
nealcoolice.

3. Fructoza – sucuri de fructe, fructe foarte dulci gen banane, fructe uscate, prajituri dietetice.

4. Faina alba – cozonac, paine, dulciuri, quiche.

5. Alimentele albe – lactate inte­grale, gen branza grasa, unt, frisca, smantana.

Meniu de vacanta

Dimineata – un ou fiert si putina sunca de pui cu o salata de rosii, castraveti si ardei, in locul tentantei omlete cu „de toate” de la bufetul suedez; o felie de paine neagra in locul ademenitoarelor croissantes; un iaurt simplu sau un ceai aromat Earl Grey cu o felie de lamaie si neindulcit, in locul ciocolatei fierbinti.

La pranz avem multe tentatii. Ce putem alege? Fasolea, lintea, nautul sunt legume extrem de satioase, bogate in proteine vegetale ce suplinesc nevoia de carne si asigura fibrele necesare unui tranzit activ.

Seara – peste cu salata verde, paste cat mai simple sau un meniu vegetarian atragator – cu supa de legume (clara sau crema), o salata exotica aromata si condimentata. Oricum, trebuie evitata carnea (gen miel, vanat etc.) si mai ales carnatii.

Afla mai multe din editia tiparita a revistei Ce se intampla doctore?

Citeste si Regulile alimentatiei echilibrate
 

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică