Nu elimina grasimile din alimentatie

Daca ti-ai imaginat vreo secunda ca grasimile sunt nesanatoase pentru organism, te-ai inselat! Oamenii de stiinta atrag atentia ca grasimile vegetale sunt printre cele mai redutabile arme impotriva cancerului.
Nu elimina grasimile din alimentatie
Nu elimina grasimile din alimentatie

Daca ti-ai imaginat vreo secunda ca grasimile sunt nesanatoase pentru organism, te-ai inselat! Oamenii de stiinta atrag atentia ca grasimile vegetale sunt printre cele mai redutabile arme impotriva cancerului.

Pentru prevenirea si lupta cu cancerul de colon, de prostata sau de san, cercetatorii ne sfatuiesc sa introducem in dieta zilnica uleiuri de origine vegetala.

Care sunt acestea? Uleiul de rapita, spre exemplu, care este considerat a fi sursa de grasime cu caracter neutru (nici nociv, insa nici foarte benefic pentru organism). Uleiul virgin de masline, uleiul din seminte de in, grasimile provenite din alune, seminte, avocado si cocos sunt insa cele mai benefice si ar trebui consumate zilnic.

In caz contrar, nutrientii continuti in multe alte alimente nu vor fi absorbiti in organism, intrucat acestia sunt solubili in grasimi. Un studiu recent arata ca o dieta bogata in grasimi sanatoase ajuta la asimilarea nutrientilor din fructe si legume. Beta carotenul, Vitamina D si Vitamina E sunt astfel de nutrienti care solicita un aport de grasime pentru a putea fi absorbiti si folositi de corpul nostru.

Vestea buna este ca aportul benefic al acestor grasimi in organsim nu se opreste la lupta cu cancerul: ele imbunatatesc activitatea cardiovasculara, neurocerebrala, mentin membranele celulare in stare buna si lupta impotriva obezitatii si a cresterii in greutate.

Este important de mentionat ca scoaterea completa din alimentatie a grasimilor se poate solda cu cronicizarea unor afectiuni. Desigur, ideea este sa selectezi doar acele grasimi vegetale sanatoase, si sa te asiguri ca nu exagerezi, altfel mesele tale ar putea reprezenta adevarate bombe calorice cu efecte devastatoare pentru silueta.