Nu bei suficienta apa, nu slabesti!

Sunt la dieta, sunt in relatii bune si cu sportul si cu toate acestea nu slabesc! Acesta nemultumire o aud deseori medicii nutritionisti, antrenorii de sport si expertii in terapii corporale.
Nu bei suficienta apa, nu slabesti!
Nu bei suficienta apa, nu slabesti!

„Sunt la dieta, sunt in relatii bune si cu sportul si cu toate acestea nu slabesc!” Acesta nemultumire o aud deseori medicii nutritionisti, antrenorii de sport si expertii in terapii corporale. Indiferent cat de banal ar suna, adevarul este unul singur: fara hidratare nu putem slabi. Cate pahare de apa plata ai baut azi?

„In medie corpul uman contine 60% apa. De aceea, corpul nostru functioneaza ca o „masina cu apa”, al carui combustibil este constituit din apa, minerale, vitamine, glucoza. Orice proces care intretine viata sau care insanatoseste/regenereaza are la baza apa” explica Alina Necula, specialist in terapii si remodelarea corporala la Tribute Salon by George Soare din Bucuresti.

Aportul de apa este stabilit de catre specialisti in functie de sex si de tipul de activitate fizica desfasurata. Necesarul mediu este de 2 l pe zi. „In fiecare zi se pierd 2-3 litri de apa in urma respiratiei, digestiei, transpiratiei, urinarii. 1 litru e recuperat din mancare, iar pentru a completa restul necesarului zilnic trebuie sa bem apa” continua specialistul.

Multe persoane sunt deshidratate, dar desi le este sete amana consumarea unui pahar cu apa. Altele nu beau apa toata ziua si apoi isi forteaza rinichii caci beau peste 1 litru in cateva minute. Iata cum si cand trebuie sa bem apa. „Cei 2 litri de apa trebuie distribuiti egal pe parcursul zilei (1 litru pana la ora 16 si 1 litru dupa). Daca dupa ora 16.00 bem un litru de apa, rinichii vor „curata” corpul si vor elimina apa cu toxine. Stomacul va fi este plin si astfel scade apetitul” explica Alina Necula.

Atunci cand suntem interesati sa eliminam surplusul de kilograme este indicat sa consumam ceaiuri neindulcite, supe: „Digestia are loc la 38 de grade Celsius. De aceea consumul de lichid cald (ceaiuri, supe) ne va accelera digestia. Incercati sa inlocuiti cina cu supe calde si ceaiuri. In plus acestea au un aport caloric mic, dar dau senzatia de satietate. Puteti slabi chiar si 1,5 kg pe luna!” incheie specialistul.


Important: „Procesul de transformare a grasimilor in energie (la nivelul ficatului) are la baza apa. Daca nu suntem corect hidratati tesutul adipos va fi redus mult mai greu” explica Alina Necula, specialist in terapii si remodelare corporala.

CIteste si Doua solutii antiaging la indemana: seleniul si apa!

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Diana Ionescu: laserul în parodontoză și alte afecțiuni stomatologice