Meniuri model pentru familia ta

Iata o zi fericita din viata unei familii aflate in plina actiune de reglare de conturi cu kilogramele in plus si a micutilor cu varste peste 3 ani, hraniti super healthy. Cele doua gustari de la 11 si respectiv 17, pot fi comune: un fruct, lapte batut
Meniuri model pentru familia ta
Meniuri model pentru familia ta

PARINTI
Mic dejun: * Un ou fiert tare cu cateva felii de castravete sau cateva feliute de carne fiarta cu putin mustar si salata verde * O felie paine integrala sau un bol de musli, amestec de secara, grau, seminte * Un pahar mic de iaurt degresat sau un pahar lapte degresat * O cafe latte (cafea slaba, indulcita doar cu lapte) sau ceai verde ori ceai de fructe, fara zahar * O felie de ananas sau un bol de capsune, un suc de grepfruit, proaspat stors

Pranz: * Ciorba cu multe legume, preferabil fara cartofi, fara grasime, cu o lingura de iaurt cu 0,1% grasime
* Un gratar cu salata verde si rosii, o lingurita de ulei, jumatate de lamaie, garnisita cu muguri de pin sau susan usor rumenit n 2 mere sau pere, curatate de samburi si coapte cu foarte putin unt, neindulcite, racite o ora la frigider
* O cana cu ceai verde sau de fructe fierbinte, neindulcit

Cina: * File de peste la gratar cu salata verde * Un mar
Retine: Copilul tau are nevoie de o alimentatie adaptata nevoilor de crestere normala. Astfel, o dieta prea saraca in grasimi, cu o concentratie mare in fibre vegetale, cu putini carbohidrati nu este recomandata copiilor. Ei au nevoie de alimente cu mai mare potential energetic cu mai multe calorii, pentru ca ei consuma cantitati mici si mai des, dar si pentru ca arderile si nevoile lor energetice sunt mai mari decat ale adultilor. Sa asezam pe masa produse alimentare cu grasimi integrale din lapte, branza si iaurt, pentru ca furnizeaza mai multe calorii decat cele degresate.

COPII
Mic dejun: * Un iaurt integral, cu fructe, gata fabricat sau mixat cu fructe proaspete * Unul sau doua oua, moi, ochiuri, omleta fara ulei, in tigaie teflon, cu cascaval, telemea noua, marar sau rosii * Sau un sandwich cu piept de pui, o foaie de salata verde, o felie de paine graham, integrala sau cu seminte, eventual toast cu o lingurita de maioneza de casa n Un fruct sau feliute asortate din diverse fructe, cu culori diferite: o felie de kiwi, o felie de piersica, o felie de mar, jumatate de capsuna, o felie de portocala sau cateva de mandarina n Un suc dintr-o portocala proaspat stoarsa n Un pahar de lapte cu miere sau ceai indulcit cu miere, cu o felie de lamaie

Pranz: * Ciorba din multe legume, eventual cu perisoare din carne de pui sau vita tocata in casa cu o lingura de smantana * O pulpa de pui la cuptor cu broccoli * O salata de rosii cu ulei de masline, muguri de pin prajiti usor * O prajitura cu fructe facuta in casa, cu mere sau visine * Un suc de fructe proaspat stoarse

Cina: * Sote de spanac sau pizza de casa cu mai multe tipuri de branza * Sau paste integrale cu suc proaspat de rosii si mozzarella sau cu carne tocata si usor aromata * Tort de ricotta (urda ) cu fructe proaspete (struguri) sau cu fructe uscate amestecate in compozitie (caise, fructe de padure, coacaze, afine, smochine sau curmale).