Mâncat conștient – reguli de bază

Auzim tot mai des despre puterea respirației conștiente, a mâncatului conștient. Ce este de făcut oare dacă simțim că nu suntem sufiecient de atenți la cumpărături sau ”cu mintea în altă parte” la masă?
Mâncat conștient – reguli de bază
Reguli pentru a mânca conștient, foto Shutterstock

Starea de prezență este condiția necesară ancorării și savurării prezentului. Și a depășirii gândurilor care ne pot arunca fie în trecut fie în viitor sau a emoțiilor ce ne dau fel și fel de trăiri… Când ne lăsăm pradă lor și ignorăm clipa de față, nu ne putem conecta cu adevărat nici cu persoanele din fața noastră, nici cu acțiunile pe care le facem. Persoanele care mănâncă pe fond de stres, nici măcar nu realizează când au terminat de exemplu o ciocolată. Se trezesc cu ambalajul gol în mână și se întreabă unde a dispărut că nu au simțit-o.

 

Iată câte sfaturi pentru a mânca conștient: Atunci când mergeți la piață sau la supermarket încercați să citiți când mai des etichetele produselor, termenul de expirare, țara de proveniență.
Atât cât se poate atingeți, mirosiți și chiar aflați povești despre ceea ce cumpărați dacă aveți în față direct producătorul.

Mâncați mai multe legume crude, colorate decât fructe

Cumpărați legume și fructe, însă aveți grijă ca atât în coș cât și în farfurii să fie prezente mai multe legume. Ideal este să aveți legume și fructe de toate culorile. Pentru a vă bucura cu adevărat de gust și de nutrienți consumați-le cât mai crude. Și cât mai proaspete.

Dacă aveți ocazia, mergeți direct la ferme și culegeți-vă cu propriile mâini legumele și fructele preferate. Experiența și conectarea cu mâncarea ating alte valențe.

Carnea roșie – a se consuma ocazional și în cantități mici

Alegeți carne slabă. Îndepărtați înainte de preparare grăsimea de pe carne. De asemenea, carnea roșie este recomandată a fi consumată doar ocazional. Gândiți-vă la carne ca la un condiment… O puteți înlocui cu pește.

Unele produse degresate conțin zahăr, aditivi – pentru a potența gustul

Mai puține grăsimi nu înseamnă neapărat mai puține kilocalorii. Pentru că unele alimente degresate pierd din gust, unii producători mai adaugă zahăr, aditivi. Dacă consumați cu măsură, mai cinstit este să consumați lactate integrale dar naturale 100%!

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet