Mănâncă sănătos… în oraş!

De câte ori nu ai ieşit în oraş şi, la localuri cu pretenţii şi nu ai găsit variante sănătoase pentru un prânz?
Mănâncă sănătos… în oraş!

De câte ori nu ai ieşit în oraş şi, la localuri cu pretenţii şi nu ai găsit variante sănătoase pentru un prânz?

Şi eu am avut acest tip de experienţăAşa că am căutat un loc, dar şi nişte tipuri de mâncare care să satisfacă cele mai exigente cerinţe ale nutriţiei sănătoase. Iată ce am găsit.

Acum, de când am absolvit cursul de nutriţie, sunt şi mai atentă la ce şi cât mănânc, la ingrediente, la nutrienţii pe care îi aduc alimentele, la combinaţiile alimentare, la orele de masă. Am înţeles mai bine în cele şase luni de curs cât de importantă este hrana de calitate şi disciplina alimentară.

Şi reuşesc să fac asta acasă, pentru că prepar tot felul de salate şi mâncăruri cu ingrediente sănătoase. Însă, adesea sunt nevoită să iau prânzul în oraş şi mă rezum adesea la o salată simplă, o supă de legume sau peşte la grătar. Mi s-a întâmplat adesea să nu pot mânca decât orez fiert sau legume la grătar, din lipsa unei varietăţi a meniului.

Opţiuni sănătoase

Auzisem de ceva vreme de Simbio, un restaurant tip (open) kitchen&bar, deschis la începutul anului într-o clădire mare şi veche de o sută de ani.

Designul urban cu accente vintage (luminatorul original din prima încăpere, sobele vechi, dar şi zonele martor de pe pereţi), barul de la demisol, terasa vie şi mansarda ce adăposteşte expoziţii de artă contemporană transformă casa de pe strada Negustori într-un loc de văzut în vara asta. Dar nu tot ce v-am înşiruit înainte m-a atras să merg la Simbio, ci opţiunile sănătoase pentru prânz pe care le-am regăsit în meniu.

Am descoperit multe smoothie-uri sănătoase, dar şi variante de prânz foarte apetisante. Dintre toate propunerile, am ales două reţete pe care le-am preparat împreună cu Cristina Pista, bucătar coordonator Simbio.

În bucătărie

După ce am trecut de emoţii – eu pentru că mă aflăm pentru prima dată în bucătăria unui restaurant cu mânecile suflecate (la figurat, evident!) şi pusă pe gătit, şi Cristina pentru că nu prea îi plăcea să gătească în faţă obiectivului – ne-am apucat să pregătim cele două reţete sănătoase care îmi făcuseră cu ochiul din meniu. Mi-am dat seama că este plăcută senzaţia de a şti că bucuri (sau nu) papilele gustative ale oamenilor cu ceea ce găteşti.

Asian Beef Salad

Datorită muşchiului de vită la grătar, această salată care mai conţine ardei copt, salată verde, roşii, paste de orez şi alune caju este o opţiune sănătoasă pentru un prânz luat la restaurant. Iar dressing-ul din lime, sos de soia, ghimbir şi seminţe de susan oferă salatei arome asiatice de nerefuzat. Cristina a încins grătarul şi am privit-o îndelung cum a reuşit să prăjească muşchiul de vită mediu.

Mi-a revenit mie sarcina să tai în fâşii subţiri muşchiul fript pe grătar. Apoi, am copt ardeiul gras pe ambele părţi, iar pastele de orez le-am pus într-un vas cu apă fierbinte şi le-am lăsat la înmuiat. Cristina mi-a arătat cum să amestec într-un bol mediu salată verde, roşiile tăiate cuburi şi jumătate din cantitatea de alune caju. După ce am adăugat şi dressingul, am aşezat deasupra pastele de orez, iar peste ele muşchiul de vită tăiat fâşii şi ardeiul copt tăiat fâşii subţiri. La final, am adăugat restul de alune caju şi de dressing.

Ingrediente: muşchi de vită (70g), roşii (90g), ardei gras roşu (50g), salată verde (250g), paste de orez (35g), caju (20g).

Dressing: se amestecă o linguriţă de zeamă de lime, una de sos de soia, 2 linguri de ulei de floarea-soarelui, o jumătate de linguriţă de zahăr brun, puţin usturoi, câteva seminţe de susan şi puţin ghimbir ras.

Concluzia mea: o astfel de salată îţi asigură necesarul de proteine, de grăsimi sănătoase (caju, susan), fiind o variantă sănătoasă de prânz. Eu – doar pentru că sunt habotnică adesea cu combinaţiile sănătoase -aş scoate pastele de orez (deşi ştiu că acestea contribuie la flavour-ul asiatic), pentru a evita combinaţia mai puţin sănătoasă de carne şi orez.

Quinoa Naked Burger

Acest burger din legume este o variantă extrem de sănătoasă pentru vegetarieni. Poţi să îl comanzi şi cu chiflă proaspăt coaptă în cuptor, dar eu l-am preferat… naked. Am început prin a căli în ulei de floarea-soarelui amestecul de legume (ciuperci, dovlecei, ceapă) tocate mărunt.

Quinoa şi meiul au fost fierte în supă de legume. Apoi am amestecat quinoa, meiul şi legumele, iar Cristina, cu răbdare, mi-a arătat cum se se formează burgerii. După ce i-am dat printr-un strat de făină, se prăjesc în ulei de floarea-soarelui 2 minute pe fiecare parte.

Am tăiat apoi avocado şi roşiile felii. Aburind şi cu arome delicioase, burgerul din quinoa se serveşte alături de o salată verde cu roşii cherry şi dressing vinaigrette.

Ingrediente pentru 4 porţii: Pentru burgerul de quinoa avem nevoie de 240g quinoa, 130g mei,160g năut, 400g mix de legume (dovlecei, ceapă, ciuperci), sare, piper, ulei de floarea-soarelui, un avocado, două roşii, 4 frunze de salată.

Pentru dressing 130 ml iaurt grecesc 10% grăsime, mentă proaspătă şi ulei de măsline extravirgin. Concluzia mea: este alegerea perfectă pentru vegetarieni, datorită aportului crescut de proteine vegetale, de calitate. La dressing iaurtul se poate înlocui cu muştar (pentru cei care nu agreează lactatele sau vor să le evite). Şi poţi cere bucătarului să nu îţi prăjească burgerul, ci să îl pregătească la cuptor. Va dura mai mult, dar vei stă liniştită că ai evitat prăjeală. Este de-li-cios!

Bianca Poptean
Bianca Poptean
Sunt deja 10 ani de când scriu pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică