Maca: beneficii pentru minte

Maca are un profil nutritiv foarte atractiv, motiv pentru care a devenit destul de popular în dietă. Iată ce beneficii are, în special pentru minte.
24.03.2021 | Alexandra Necsoiu
Maca: beneficii pentru minte
Maca: beneficii pentru minte

Maca, cunoscut și ca ginsengul Peruvian, este o plantă care crește exclusiv în Peru, se arată într-un articol publicat în jurnalul Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. Face parte din familia cruciferelor, așadar este înrudit cu varza, salata kale și muștarul. De asemenea, este considerată o rădăcinoasă, pentru că rădăcina crește în pământ și este cea care se consumă. În mod normal, înainte de consum, rădăcina de maca se fierbe, dar totodată atât sub formă crudă, cât și preparată, se poate usca și transforma într-o pudră.

Valori nutriționale

Are un profil nutritiv foarte atractiv. Rădăcina de maca, de exemplu, conține proteine, fibre și acizi grași nesaturați. De asemenea, regăsim și vitamina C și minerale cheie precum calciu, fier și cupru. 5 grame conțin:

  • 16 calorii
  • 1 gram de proteină
  • 0 grame de grăsimi
  • 4 grame de carbohidrați
  • 1 gram de fibre

Maca: beneficii

Luptă împotriva stresului oxidativ

Rădăcina de maca conține compuși speciali care au proprietăți antioxidante. Așa cum bine știm, antioxidanții combat stresul oxidativ, un factor major în dezvoltarea bolilor cronice precum cancer și boli cardiovasculare. În plus, conține și alți antioxidanți precum Vitamina C, care neutralizează radicalii liberi.

Poate îmbunătăți funcționarea creierului

Se crede că rădăcina poate îmbunătăți funcțiile cognitive, inclusiv memoria și capacitatea de învățare, cel mai probabil și pentru că este asociat capacității de a combate stresul oxidativ. Aceasta inhibă anumite enzime asociate bolilor neurodegenerative precum Alzheimer și Parkinson.

Maca îmbunătățește dispoziția

Dintre toate alimentele, maca reușește să îmbunătățească rapid dispoziția, deoarece oferă carbohidrați care sprijină starea de bine și previn scăderea glicemiei. O glicemie scăzută poate duce la simptome de anxietate sau iritare.

Cel mai nou articol Video: