Luptă împotriva grăsimilor mâncând!

Pentru că e vară şi pentru că îţi doreşti să ai un corp perfect, încerci în fiecare lună o dietă diferită, te înfometezi, ridici greutăţi la sală sau mergi la fel de fel de “împachetări-minune”. Şi totuşi, kilogramele în plus par să se încăpăţâneze să dispară!
Luptă împotriva grăsimilor mâncând!

Pentru că e vară şi pentru că îţi doreşti să ai un corp perfect, încerci în fiecare lună o dietă diferită, te înfometezi, ridici greutăţi la sală sau mergi la fel de fel de “împachetări-minune”. Şi totuşi, kilogramele în plus par să se încăpăţâneze să dispară!

Poate că în filme e greu să-i distingi imediat pe băieţii buni de cei răi, dar în frigider poate fi mai simplu, atâta timp cât ştii ce cauţi.

Hoţii şi vardiştii nutriţionali te vor ajuta să îţi conturezi linia corpului, atâta timp cât ştii cine e de partea ta şi cine le-a pus gând rău coapselor tale!

Băieţii buni

Mănâncă alimente cu grăsimi, fibre sănătoase (acizi Omega-3 monosaturaţi cu DHA şi unii acizi polinesaturaţi, cum ar fi uleiul de măsline), carbohidraţi din cereale integrale 100%, peşte, alune şi nuci bogate în proteine, fructe şi legume.

De asemenea, e bine să consume şi grăsimi sănătoase în cantitate mică (de exemplu un pumn de nuci sau alune) cu 30 de minute înainte de masă pentru a-i permite semnalului de saţietate să ajungă din stomac la creier, ceea ce te ajută astfel să nu mănânci mai mult decât trebuie,

Bea găleţi mari de apă, cu acelaşi scop (am exagerat spunând găleţi, nu e nevoie să te intoxici cu apă, ai înţeles ideea). Indiferent de regimul alimentar pe care îl alegi, apa te ajută să piezi în greutate.

Infractorii

Evită cele trei tipuri de alimente care contribuie la îmbătrânirea organismului: grăsimile trans, grăsimile saturate şi zaharurile simple.

Dă-i organismului calciu

Ştii deja că pentru oase e bun calciul, dar tot mai multe studii au dovedit că există o legătură între calciu şi pierderea în greutate. Se pare că 1 000 de miligrame de calciu pe zit e ajută să reduci aportul de grăsime şi să creşti metabolismul grăsimii – o lovitură dublă data kilogramelor în plus. Îţi poţi lua aportul de calciu (care se absoarbe mai bine din zerul de lapte decât din brânza care se alege când se scurge zerul) din produse lactate semidegresate sau din suplimente alimentare. Nu exclude din alimentaţia ta alte surse de calciu mai puţin cunoscute, cum ar fi spanacul, sardinele, fasolea, seminţele de susan sau portocalele.

Satură-te!

Iată un fapt medical: cu cât îţi este mai foame, cu atât e mai mare posibilitatea să mănânci tot ce-ţi iese în cale şi să ronţăi orice bomboane, chipsuri sau frigărui de porc care-ţi sunt la îndemână şi cu cât te îndopi mai tare, cu atât creşte riscul ca forma corpului tău să se schimbe şi kilogramele să crească.

De aceea, una dintre datoriile tale în calitate de persoană care mănâncă sănătos este să consumi alimente care răspund nevoilor tale nutriţionale, fără să provoace oscilaţii mari ale nivelului de zahăr din sânge sau să dezechilibreze nivelul hormonilor care sunt vinovaţi astfel pentru faptul că resimţi în permanenţă nevoia de a mânca. Include în meniul tău zilnic multe fibre, precum şi o cantitate mare de proteine, care determină hipotalamusul să îţi comunice că eşti sătulă.

Păcăleşte-te singură

Adevărut este că atunci când vine vorba de mâncar nu prea ne ascultăm stomacul. Ne ascultăm mai degrabă ochii. În mod ideal, dacâ mănânci aşa cum trebuie vei putea să te opreşti din mâncat dacă mesteci fără grabă, consumi o porţie mica de grăsimi sănătoase înainte de masă şi îţi asculţi stomacul atunci când acesta îţi spune că ai mâncat destul. Foloseşte farfurii mici şi evită să mănânci direct din ambalaj. Pune-ţi întotdeauna o porţie mică în farfurie şi limitează-te la atât!