Jurnalul unei pofticioase mereu la dieta XIII

Daca esti la dieta sau daca vrei sa mananci sanatos renunta la dulciuri iar pe cele permise nu le consuma in exces.
Jurnalul unei pofticioase mereu la dieta XIII
Jurnalul unei pofticioase mereu la dieta

Am inteles: cat sunt la regim, savarinele si amandinele din cofetaria de peste drum pot sa prinda praf in vitrinele frigorifice, tot nu voi avea ochi pentru ele, voi privi nepasatoare prin bomboanele de toate formele si culorile, iar de torturile cu ciocolata, zau ca nu ma mai intereseaza. Dar nu pot sa uit ca exista dulcele. Zahar, indulcitori sau miere? Dupa ce m-am speriat de niste studii am intrebat un specialist.

La primele doua cure de slabire, m-am imprietenit cu indulcitorii artificiali. Nu stiam prea multe despre ei, ci doar ce trebuia ca sa ma faca sa-i primesc in casa: nu ingrasa. Pe urma, mi-a ajuns la urechi zvonul ca sunt cancerigeni. Am redus doza, luam doar zaharina de la farmacie.

Eram un fan declarat si al napolitanelor si ciocolatelor cu indulcitor pana cand vestea a cazut ca un trasnet: au mai multe calorii decat cele obisnuite, cu zahar, deci rotunjesc mai temeinic talia. Atunci sa-i mai dau o sansa zaharului, mi-am zis. Pana am vazut ca nu exista publicatie medicala care sa nu-l puna la zid. Mierea?, mi-am zis intr-un final.

Este izvor de calorii, avea sa vina o replica din mai multe parti. Din toate relele, trebuie sa fie unul mai bun, m-am incapatanat eu si am consultat-o inclusiv pe Oana Zarnescu, specialistul nostru in nutritie.

Cat de amara ne face viata zaharul?

Foarte. Iata ce mi-a spus medicul Oana Zarnescu: „Zaharul alb are un continut de 395 cal/100 g si este alcatuit exclusiv din carbohidrati. Este un aliment obtinut prin rafinarea trestiei de zahar sau a sfeclei de zahar si tocmai din cauza procesului tehnologic complex isi pierde orice insusire nutritiva benefica.

Consumul excesiv de zahar creste riscul de imbolnavire. Din punctul meu de vedere, este ultima alegere atunci cand mananc ceva dulce”. Atunci va fi si a mea, decid chiar acum. Ar mai fi un tip de zahar, cel brun, despre care am auzit lucruri oarecum de bine.

„Contine 377 cal/100 g si este obtinut din trestie de zahar. Nu presupune o procesare atat de complexa ca in cazul celui alb, asa ca mai pastreaza urme de vitamine si fibre. Fiind nerafinat, se considera ca solicita mai putin functia pancreatica.

Va recomand sa cititi cu atentie eticheta de pe ambalaj inainte de a-l cumpara, deoarece de multe ori in comert gasim zahar alb colorat prin caramelizare, dar vandut ca si zahar brun”, m-a lamurit doctorul Oana Zarnescu. Oricum, e ceva mai bine. Mergem mai departe.

Pagina 1 din 2