Joaca de-a silueta

Invitatie la nunta, nu incapi in rochie- dieta te salveaza. Mijlocul lui iulie, week-end la mare, costumul cam plesneste pe tine- regimul te ajuta. Cucerire noua, prima intalnire, vrei sa incapi in blugii cu care ai furat atatea inimi- cura de slabire te
Joaca de-a silueta
Joaca de-a silueta

Invitatie la nunta, nu incapi in rochie- dieta te salveaza. Mijlocul lui iulie, week-end la mare, costumul cam plesneste pe tine- regimul te ajuta. Cucerire noua, prima intalnire, vrei sa incapi in blugii cu care ai furat atatea inimi- cura de slabire te scapa si de data asta. Dietele repetate, urmate de episoade de ghiftuire, iti pun sanatatea in pericol.

„Efectul yo-yo”

Un sondaj realizat recent arata ca 95% dintre cei care slabesc cu ajutorul unei diete pun toate kilogramele la loc in aproximativ doi ani, ba chiar si-n plus. Cum au ajuns aici? Ca si tine de atatea ori, au urmat cure de slabire pentru o perioada relativ scurta, fara nici un tel si nici o motivatie puternica si de aici si rezultatele dezastruoase. Specialistii numesc aceste episoade „efectul yo-yo”. Slabesti, pui la loc, slabesti, pui la loc si uite asa metabolismul tau se va deregla.

Asta se va vedea mai peste tot: in aspectul pielii si parului, in capacitatea de concentrare si efort, in starea ta psihica, emotionala. Aceste diete intrerupte si reluate te vor transforma intr-o prada usoara pentru boli precum: hipertensiune, boli de inima, diabet. In timpul unei diete restrictive tinute pe fuga, multi nu consuma suficiente proteine si/sau calorii care sa sustina nivelul necesar mentinerii masei musculare. In lipsa caloriilor folosite pe post de „combustibil”, corpul va „arde” muschii, grasimile si carbohidratii pentru a face rost de energie, in special daca nu consumam suficiente proteine.

Corpul realizeaza ca numarul de calorii e restrictionat si forteaza metabolismul sa incetineasca, ca si cand se ard mai putine calorii. Cand nivelul caloriilor e sever restrictionat, ca reactie la consumul muschilor, corpul se adapteaza la schimbari si nu mai arde asa multe calorii precum obisnuia. Ca rezultat, creierul nostru cere mancare, senzatia de foame creste dramatic, greutatea va fi recastigata si se vor depune si kilograme in plus pentru ca instinctiv organismul se pregateste pentru o noua „infometare”.

Iar kilogramele nu se mai dau duse…

Pe langa tulburarile serioase de metabolism, o alta consecinta dupa un astfel de v-ati ascunselea cu alimentatia sanatoasa, este aceea ca nu vei mai reusi sa slabesti la fel de repede. Cat timp tu tot slabesti si apoi te ingrasi, corpul tau invata cum sa fie eficient in „fabricarea” si depozitarea grasimii. De asta, data viitoare cand vei vrea sa-ti mai incerci norocul cu vreo cura-minune, organismul tau nu va mai lasa kilogramele sa dispara cu una cu doua.

Acest lucru a fost demonstrat intr-un studiu realizat in Statele Unite: 500 de voluntare care au slabit si s-au ingrasat apoi in mai multe cicluri au fost cantarite in permanenta si s-a dovedit: cu cat numarul de incercari (pierderea kilogramelor, apoi recastigarea lor) crestea, slabeau din ce in ce mai greu. Ca sa eviti „efectul yo-yo”, incearca sa nu slabesti brusc si nici sa te ingrasi dintr-o data dupa ce ai reusit minunea. Nu experimenta diete care iti promit marea cu sarea! Nu e bine sa pierzi mai mult de 3-4 kilograme pe luna. Incearca sa transformi dieta de o saptamana, care te ajuta sa incapi in blugii vechi, intr-un mod de viata. Acesta este secretul reusitei…

5 tips-uri care te ajuta sa previi „efectul yo-yo”

– Gandeste-te bine inainte sa incepi o dieta: orice inceput are si un sfarsit si atunci pot aparea urmari grave daca te joci de-a slabitul. Daca vei ajunge sa dai iama in cofetarie dupa o luna, doua, mai bine nu incepi regimul;
– Nu sari peste mese,
e foarte important sa nu te infometezi si sa devorezi primul lucru care-ti pica in mana;
– Nu folosi cafeina sau alti stimulenti ca sa-ti controlezi apetitul.
Lasa-ti organismul sa functioneze normal;
– O regula de aur: mananca putin si des;
– Consuma cantitati insemnate de proteine
si carbohidrati.

Alimentele care iti dau energie:

TOFU: are multe proteine, putine calorii
(in jur de 70 calorii/100 g) si nici un pic de colesterol. Calciul din tofu ne asigura o buna functionare a inimii.

FASOLE VERDE: Glucidele si clorofila pe care le contine confera organismului vigoare. In cazul ei, bifam in jur de 30 calorii/100 g.

VARZA DE BRUXELLES: are in jur de 50 de calorii pe suta de grame. Se afla in capul listei alimentelor care tin cancerul la distanta.

MIGDALE: e drept ca au aproximativ 500 calorii/100 g, dar doctorii spun ca acestea contin grasimi bune, cu efecte benefice asupra inimii. Asa ca sunt permise… cu masura.

Marea schimbare

In urma cu opt ani, actrita a decis sa devina vegetariana. „Aceasta decizie mi-a transformat complet viata. Parul meu, pielea, corpul – totul s-a imbunatatit. In plus, debordez de energie.” Sfatul ei pentru sanatate: „Uitati de tendinte, urmati dieta care vi se potriveste voua cel mai bine”. A incercat nenumarate diete pana sa treaca la vegetarianism, cand si-a dat intr-adevar seama ca acesta e regimul alimentar care ii vine manusa (de remarcat ca dieta s-a transformat intr-un mod permanent de alimentatie).

Farfuria la control!

„La inceput am mancat numai carbohidrati – paste, paine si sucuri naturale de fructe. Luam aceste guri de energie, dar la mijlocul zilei ma simteam fara vlaga.” Indata ce a inceput sa manance cereale integrale, proteine vegetale, ca tofu si fasolea, si multe, multe legume s-a simtit excelent de-a lungul intregii zile. Si nu-i de mirare. Studiile arata ca o dieta bogata in vegetale poate preveni bolile de inima si poate tine departe cancerul. „La cateva saptamani de cand am inceput sa consum numai aceste alimente, cunoscutii mi-au spus ca radiez!”

Tunisia
Tunisia