În sezonul estival spune NU tentaţiilor culinare!

Mic dejun la pat, o bagheta crocanta, unt, finetti... stop! Cam prea multe calorii deodata! Ce-ar fi daca ai lua-o mai usor cu dulciurile vara asta si ai consuma fructe in schimb?
22.08.2013
În sezonul estival spune NU tentaţiilor culinare!

După ce te-ai chinuit atâta timp să arăţi cât mai bine în costumul de baie, iată că a venit vacanţa, cu fel şi fel de arome de mâncăruri ce îţi ameninţă serios silueta. Mare grijă însă ca nu cumva să te transformi din mica sirenă în mica…balenă!

Ca să nu se întâmple această tragedie, îţi spunem care sunt cele mai periculoase capcane în care poţi să cazi vara aceasta şi ce trebuie să faci să le eviţi!

1. Micul dejun trebuie să rămână …mic!

În vacanţă produsele de patiserie sunt mai delicioase ca niciodată, nu-i asa? Mic dejun la pat, o baghetă crocantă, unt, finetti… stop! Cam prea multe calorii deodată! Ce-ar fi dacă ai lua-o mai uşor cu dulciurile şi ai consuma fructe în schimb? Iar dacă ai face şi un jogging, ar fi nemaipomenit!

2. Sari peste gustările de la orice pas

Eşti în vacanţă şi ştim că nu ai chef să găteşti. Asta nu înseamnă însă că poţi să mănânci chiar tot ce îţi trece prin cap sau înaintea ochilor! Salatele de la terase, micile gustări nu sunt chiar atât de inofensive precum ai zice!

Sosurile naturale sunt înlocuite de cele industriale, făcute pe bază de maioneză şi sute de calorii, din motive ce ţin de rapiditate şi rentabilitate. Asa că fă o pauză la amiază şi prepară-ţi singură o salată. Nu doar că vei face economii, dar vei deţine şi controlul asupra ingredientelor.

3. Fă-te că nu auzi vânzătorii ambulanţi

Gogoşi, porumb fiert, kurtos, clatite, toate îţi sunt defilate în faţa ochilor, numai să le cumperi! Având în vedere că sunt cât se poate de aromate, este greu să le refuzi! Cu toată părerea de rău, trebuie să îţi spunem totuşi că nu ai altă alternativă. Aşa că pune-ţi căştile în urechi şi dă drumul la muzică la maxim! Şi la nevoie, respiră pe gură!

4. Nu consuma băuturi alcoolice

Chiar dacă e vacanţă şi ai senzaţia că poţi face orice. S-ar putea ca acel „happy hour” să se transforme într-un coşmar la întoarcerea acasă, când blugii vor fi ca intraţi la apă.

Consumul de alcool nu este doar foarte caloric (120 de calorii pentru un pahar de vin, 140 un pahar de bere şi peste 210 calorii pentru un martini), dar favorizează şi acumularea de grăsimi şi fixarea lor în locurile cele mai vizibile cu putinţă. Ba mai mult, alcoolul stimulează apetitul. Aşa că, ia-o uşor cu băutura!
 

 

Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras