Fructe și legume de sezon care să nu lipsească de pe lista de cumpărături

Te bucuri de numeroase beneficii atunci când pui pe masă fructe și legume de sezon. Iată ce să nu-ți lipsească de pe lista de cumpărături.
Fructe și legume de sezon care să nu lipsească de pe lista de cumpărături
Foto: pexels

Te bucuri de numeroase beneficii atunci când pui pe masă fructe și legume de sezon. Acestea sunt proaspete, mai puțin costisitoare și bogate în arome și nutrienți față de fructele și legumele pe care le consumi în extra-sezon. Dacă pe timpul iernii cumperi un pepene galben vei observa o diferență notabilă asupra calității și prețului comparativ cu ceea ce găsești pe timpul verii. De asemenea, produsele de sezon sunt totodată bune și pentru mediu pentru că nu necesită să fie transportate pe distanțe lungi, iar dacă te aprovizionezi de la producători locali, susții economia locală.

Fructe și legume de sezon

Broccoli

Pe lângă fibre și vitamine B, broccoli este o sursă excelentă de vitamina K, menită să sprijine sănătatea oaselor. De asemenea, este necesară și pentru coagularea sângelui.

Varză de Bruxelle

Înrudită cu broccoli, vraza de Bruxelle este o sursă ideală de antioxidanți. Un studiu din 2014 arată că femeile care consumă crucifere scad nivelul inflamator din sânge.

Varza

340g de varză rasă conțin 17.5 calorii, 4 grame de carbohidrați, 2 grame de fibre și o varietate de minerale, vitamine și antioxidanți.

Morcovi

Morcovii conțin beta-caroten, care ulterior devine în organism vitamină A. Acest nutrient esențial sprijină funcția imunitară, vederea și sănătatea oaselor și acționează ca un antioxidant pentru a proteja celulele de deteriorarea apărută odată cu înaintarea în vârstă și apariția bolilor.

Conopida

Conopida conține o cantitate surprinzătoare de vitamina C. 340g de conopidă oferă 75% din necesarul zilnic recomandat pentru sprijinirea imunității.

Merișoare

Merișoarele conțin vitamina C și fibre, iar un studiu din 2020 arată că în urma consumului de merișoare este îmbunătățită tensiunea arterială, indexul masei corporale și sănătatea cardiovasculară.

Usturoiul

Usturoiul este nelipsit din bucătăria românească și ajută la prevenirea și tratarea infecțiilor virale, gripei și răcelii. Poți adăuga usturoi în orice preparat sau dressing.

Grapefruit

Acest fruct are cele mai puține calorii și conține 50% din necesarul zilnic recomandat de vitamina C.

Perele

O pară de dimensiuni medii oferă 5 grame de fibre, vitamina C, vitamina K și potasiu. Un studiu din 2019 arată că perele ajută la scăderea riscului de diabet de tip 2 și alte boli care pot duce la deces, inclusiv bolile cardiovasculare.

Rodii

Rodiile sunt printre cele mai festive fructe conțin antioxidanți, ideali pentru a lupta împotriva radicalilor liberi, vinovați pentru apariția bolilor cronice.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras