Fluctuațiile de greutate: de ce apar?

Doar pentru că astăzi cântarul îți arată un număr, iar mâine acesta e cu totul altul, ține foarte mult de fluctuațiile de greutate. Iată de ce apar.
08.02.2021 | Necsoiu Alexandra
Fluctuațiile de greutate: de ce apar?
Fluctuațiile de greutate: de ce apar?

Atunci când vrei să slăbești, trebuie să ai în vedere faptul că este perfect normal ca pe timpul zilei să te confrunți cu fluctuațiile de greutate. Doar pentru că astăzi cântarul îți arată un număr, iar mâine acesta e cu totul altul, asta nu înseamnă că eforturile tale în procesul de slăbire sunt în zadar.

De ce apar fluctuațiile de greutate?

Există persoane care în doar câteva zile pot lua între 2 și 5 kilograme, iar dacă este vorba de o creștere dramatică schimbările ar putea fi produse de prezența apei în corp. Deseori, retenția de apă poate fi o cauză a fluctuațiilor de greutate, chiar dacă faci sport și mănânci sănătos. Mâncatul, consumul de lichide, urinarea și exercițiile fizice, toate au un impact important asupra compoziției apei în organism. De exemplu, alimentele bogate în carbohidrați sau sare pot produce retenția de apă, iar în timpul activităților fizice aceasta duce la pierderea temporară a apei în corp și a kilogramelor în plus.

În mod normal, aceste schimbări ar trebui să se regleze în cel mult două zile, mai ales dacă urmezi o dietă sănătoasă, scăzută în sare, carbohidrați rafinați și zahăr. Mai mult, aceste fluctuații pot fi diferite dimineața și seara, când spui că ”te-ai îngrășat peste noapte”. Activitatea fizică poate regla aceste schimbări, iar într-o zi poți ajunge să pierzi și 2 kilograme, în funcție de ceea ce consumi și tipul de activitate fizică pe care-l faci.

Cum să urmărești progresul?

În ciuda acestor fluctuații, trebuie întotdeauna să te concentrezi asupra obiectivelor tale. Dacă ai un istoric în privința tulburărilor alimentare, acestea pot fi responsabile pentru fluctuațiile în greutate. Important este să-ți iubești corpul, să nu-l soliciți mai mult decât este nevoie și să fii constant pentru a vedea schimbări. Îți poți analiza corpul, să știi ce procent de grăsime ai, mușchi sau cantitate de apă, iar ca metodă de măsurare îți poți lua ca reper kilogramele pe care le ai în momentul în care te cântărești la prima oră a dimineții, dezbrăcat, după ce ieși la toaletă. Chiar și felul în care se așează hainele pe tine te poate ajuta să-ți dai seama de aceste detalii.