Dr. Șerban Damian: Câte ouă să mănânci într-o săptămână?

Iată și alte reguli pentru o dietă echilibrată de la un medic nutriționist.
20.10.2021
Dr. Șerban Damian: Câte ouă să mănânci într-o săptămână?
foto Shutterstock

În multe situații considerăm că a mânca sănătos înseamnă doar să îmbrățișeze anumite alimente. În realitate, stil de viață sănătos este un complex: mișcare fizică, odihnă, igienă mentală, igienă fizică, igienă relațională, alimenție echilibrată. Dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv redă 5 categorii de alimente ce trebuie incluse în regimul alimentar.

 

Consumă ouă – Considerate alimente extrem de importante și hrănitoare, oualele au un conținut ridicat de colesterol.  “Este de preferat să nu depășim 5-6 ouă întregi pe săptămână. Colesterolul se găsește doar în gălbenuș, deci poți mânca fără restricție albușul, care reprezintă o sursă extrem de bună de proteine.”, recomandă medicul.

Alege uleiuri de origine vegetală

Evită grăsimea și uleiurile de origine animală pentru că au un conținut ridicat de lipide saturate. “Grăsimile nesaturate reduc nivelul de colesterol din sânge, având astfel un rol protector. Totuși saturate sau nu, grăsimile au o valoare calorică mare, 9 kcal/gram. “

Evită alimentele procesate!

Alimentele procesate pur și simplu nu sunt bune , în mod special gustările hipercalorice bogate în zaharuri și grăsimi. “Aici intră tot ce ține dulciuri, prăjturi, miere, ciocolată, chipsuri, siropuri, etc. Cea mai mare valoare nutritivă se pierde la fabricarea alimentelor procesate, iar conservanții adaugați sunt dăunători sănătății noastre. Aceste alimente conțin o cantitate mare de sare, ceea ce duce la hipertensiune arterială și boli de inimă. În general, cu cât sunt mai multe ingrediente pe etichetă, cu atât produsul este mai prelucrat.”, explică medicul Șerban Damian.

Redu consumul de băuturi dulci și redu sau renunță la consumul de băuturi alcoolice

“Indiferent că vorbim de băuturi carbogazoase sau nu, pe lângă faptul că un conținut caloric mare, toate conțin coloranți și conservanți sintetici. Unele au în compoziție și cofeină. “. Consumul de alcool dăunează grav sănătății. “Un gram de alcool conține 7 kcal. După grăsime este al doilea aliment care vine cu un aport important de calorii în organism. Băuturile alcoolice conțin foarte putini nutrienți. În afară de bere și de vin care au în compoziție câteva principii nutritive, restul băuturilor alcoolice nu intră în categoria alimente.  Un pahar de vin roșu pe zi protejează organismul importiva afecțiunilor cardiovasculate prin conținutul de antioxidanți. “, recomandă medicul nutriționist.

Renunță la prăjirea alimentelor în ulei

“Indiferent că vorbim de grăsime saturată sau nesaturată, prăjirea crește semnificativ valoarea calorică unui aliment. Alege să gătești alimentele prin fierbere, coacere, frigere, grill sau baie de aburi. “, recomandă medicul nutriționist.

Dr Serban Damian
Dr Șerban Damian, foto arhivă personală
Cel mai nou articol Video:
Dr. Adriana Lucia Celebidache: tratamente dentare pentru o ocluzie (mușcătură) corectă