Dieta vegană: 4 motive pentru care nu slăbeşti

Iată patru motive pentru care te confrunţi cu kilogramele în plus, deşi urmezi o dietă vegană.
Dieta vegană: 4 motive pentru care nu slăbeşti
FOTO: pexels.com / Dieta vegană: 4 motive pentru care nu slăbeşti

Multe persoane tind să asocieze dieta vegană cu scăderea în greutate. Într-un studiu la care au participat 40.000 de adulţi, cercetătorii Universităţii Oxford au descoperit că persoanele care consumă carne au un indice al masei corporale mai mare, în timp ce veganii au un indice mai mic, iar vegetarienii se clasează undeva la mijloc. Se întâmplă ca multe dintre persoanele care urmează o dietă vegană să ia în greutate, motiv pentru care îţi explicăm care ar fi cele patru motive pentru care se întâmplă acest lucru şi cum le poţi evita.

Porţiile sunt prea mari

Alimentele sănătoase precum legumele, fructele, cerealele integrale, nucile, seminţele şi avocado conţin substanţe care încarcă activitatea celulelor organismului sau ajută la menţinerea, vindecarea sau regenerarea ţesuturilor precum păr, piele şi muşchi. În acest sens, nu avem nevoie de un număr nelimitat de nutrienţi. Cantitatea de care organismul are nevoie stă la baza altor factori ca vârstă, gen, întălţime, greutate şi nivel de activitate fizică. De exemplu, un bărbat tânăr, înalt şi cu o greutate mai mare are nevoie de porţii mai mari faţă de o femeie minionă şi sedentară.

Nu consumi suficiente proteine

Să mânânci o cantitate adecvată de proteine este cheia pentru menţinerea masei musculare, ceea ce sprijină metabolismul. Este posibil să beneficiezi de proteinele necesare chiar şi în urma dietelor pe bază de plante. Tot ce trebuie să faci este să ai o strategie. Pentru a te asigura că mănânci suficiente proteine consumă fasole, linte şi mazăre, acestea fiind cele mai bune surse de proteină vegetală.

Nu mănânci la timpul potrivit

Fie că eşti vegan sau omnivor, setarea meselor poate avea un impact serios asupra siluetei. Multe persoane mărturisesc că seara consumă porţii mari de mâncare, iar aceea este perioada în care suntem cel mai puţin activi. Ideal este să mănânci mai mult în prima parte a zilei.

Consumi junk food

Chiar dacă aici vorbim despre alimente congelate, deserturi şi gustări bogate în calorii, de cele mai multe ori ele conţin făină rafinată şi zahăr adăugat şi sunt lipsite de fibre şi nutrienţi. Consumate zilnic, duc la creşterea în greutate. Micile gustări pot fi înlocuite îngheţată din lapte de cocos sau chipsuri de cartofi dulci.