Dieta Rihanna sau dieta celor “5 factori” – vezi în ce constă!

Rihanna este într-o formă de zile mari iar gurile rele nu contenesc să comenteze vizavi de metodele prin care cântăreaţa reuşeşte să îşi menţină greutatea şi aspectul tonifiat al pielii. Se zvonea, la un moment dat, că Rihanna ar sta în faţa unei oglinzi atunci când mănâncă sau că ar purta un corset special care îi aplatizează stomacul, astfel încât să mănânce cât mai puţin.
Dieta Rihanna sau dieta celor “5 factori” – vezi în ce constă!

Rihanna este într-o formă de zile mari iar gurile rele nu contenesc să comenteze vizavi de metodele prin care cântăreaţa reuşeşte să îşi menţină greutatea şi aspectul tonifiat al pielii. Se zvonea, la un moment dat, că Rihanna ar sta în faţa unei oglinzi atunci când mănâncă sau că ar purta un corset special care îi aplatizează stomacul, astfel încât să mănânce cât mai puţin.

Adevărul este că Rihanna nu face nimic din cele spuse mai devreme, ci urmează un plan alimentar bine pus la punct de antrenorul ei personal Harley Pasternak, cel care le ajută şi pe Lady Gaga, Megan Fox, Eva Mendes sau Katty Perry  să scape de colăcei.

Secretul constă în dieta celor 5 factori, o cifră care indică nu doar numărul de substanţe nutritive (proteine, carbohidraţi cu indice glicemic scăzut, grăsimi sănătoase, fibre şi lichide) care ar trebui să existe la fiecare masă, ci un întreg program structurat, împărţit pe cele 5 săptămâni cât durează dieta.
 

În ce constă dieta celor 5 factori

Acest program cuprinde:

  • 5 mese obligatorii pe zi, care conţin nu mai mult de 5 ingrediente sau al căror timp de preparare nu durează mai mult de 5 minute. O zi din săptămână sunteţi libere să trişaţi şi să mâncaţi cât şi ce poftiţi.
     
  • 5 antrenamente pe săptămână, care constau în serii de câte 5 exerciţii, fiecare cu durata de, aţi ghicit, 5 minute. Exerciţiile preferate de Rihanna sunt abdomenele, genuflexiunile, alergarea pe bandă, mersul pe bicicletă, săriturile şi alergarea pe loc, săritul corzii şi, bineînţeles, dansul.

Avantajele dietei celor 5 factori

Beneficiile acestei diete sunt numeroase, în principal pentru că sunt incluse toate grupele de alimente, astfel că nu apare frustrarea de a nu avea voie să mâncăm ceva ce ne place. Apoi, cele 5 mese pe zi ajută la ţinerea sub control a apetitului şi astfel nu vom mai fi tentate să ne aruncăm într-o tabletă cu ciocolată la sfârşitul zilei.

Mai mult decât atât, specialiştii în nutriţie spun că un consum de alimente cu indice glicemic scăzut poate avea drept efect reglarea insulinei din sânge, care potoleşte senzaţia de foame fără un aport caloric ridicat, plus că te fereşte de diabet.

Se pot pierde între 5 şi 10 kilograme pe parcursul celor 5 săptămâni de dietă.

Ziua de răsfăţ, permisă la interval de 7 zile, ajută la menţinerea motivaţiei pe parcursul dietei.

Şi ultimul avantaj, dar nu cel din urmă, constă în faptul că diversitatea alimentelor permise în dietă asigură necesarul de vitamine, minerale, fibre şi proteine de care organismul are nevoie pentru a funcţiona corect şi pentru a accelera metabolismul.

Dezavantajele dietei celor 5 factori

Marele dezavantaj al acestei diete, mai ales pentru persoanele care au un job ce implică muncă de birou, constă în faptul că se pierde destul de mult timp cu prepararea celor 5 feluri de mâncare care trebuie consumate pe parcursul unei zile. 

O altă bilă neagră a acestei diete o reprezintă faptul că ziua de trişat se poate termina cu rău, adică tot ce aţi reuşit în 6 zile puteţi pune la loc în doar o zi de răsfăţ culinar.
Şi antrenamentele sunt un alt minus al acestui program, deoarece 25 de minute pe zi, timp de 5 zile, pot fi insuficiente pentru a arde caloriile consumate.

Exemplu de meniu pentru o zi

  • Micul dejun: albuşuri de ou făcute omletă, rondele de ananas proaspăt, apă caldă cu lămâie
  • Prânz: peşte (somon) stropit cu lămâie, cartofi la cuptor sau făcuţi la abur