Dieta Perricone: slăbeşti, întinereşti, eşti mai longeviv. Cum arată meniul pe o zi

Află ce presupune dieta Perricone şi care sunt avantajele şi dezavantajele acestei diete.
17.06.2020 | Alexandra Necsoiu
Dieta Perricone: slăbeşti, întinereşti, eşti mai longeviv. Cum arată meniul pe o zi
FOTO: shutterstock / Dieta Perricone: slăbeşti, întinereşti, eşti mai longeviv

Dieta Perricone este un plan alimentar care combină alimentele care reduc inflamaţiile cu suplimentele şi cosmeticele care promit reducerea procesului de îmbătrânire. Nicholas Perricone este un medic dermatolog care crede că anumite alimente contribuie la apariţia inflamaţiilor. În schimb, altele ajută la reducerea lor şi încetineşte procesul de îmbătrânire. Perricone a descoperit că persoanele care urmau dieta pe care a recomandat-o cititorilor în prima sa carte, The Wrinkle Cure, ajuta totodată la scăderea în greutate.

Încă de atunci, Perricone a mai scris câteva cărţi de dietă, inclusiv The Perricone Promise (n.r.- Promisiunea lui Perricone), prin care medicul promite că dacă urmezi această dietă scazi îngreutate, reduci inflamaţiile şi eşti mai longeviv.

Cum funcţionează dieta Perricone?

Dieta Perricone este bogată în alimente dense în nutrienţi şi proteină slabă. Presupune consumul de somon, care conţine acizi graşi omega-3 şi alimente precum fructele de pădure şi ceaiul verde care sunt bogate în antioxidanţi. Acizii graşi omega-3 sunt acizi esenţiali pentru organism care se regăsesc doar în anumite alimente. La rândul lor, antioxidanţii sunt substanţe care se găsesc în fructe şi legume şi protejează corpul de deteriorarea celulelor. Aceste alimente, alături de o restricţie strictă în privinţa grăsimilor saturate, zahărului rafinat, alcool, pâine, cereale, paste, brânză grasă şi carne de vită, contribuie şi la scăderea în greutate.

Dieta Perricone: meniu pentru o zi

Dieta Perricone este un program de 28 de zile. În această perioadă vei observa că ai mai multă energie şi mai puţină retenţie de apă, după doar trei zile.

Mic dejun. Începe dimineaţa prin a bea un pahar mare de apă, apoi mănâncă trei albuşuri de ouă şi un ou întreg sau somon afumat. Continuă cu câteva fructe proaspete sau fructe de pădure, apoi bea din nou un pahar de apă.

Prânz. Consumă somon alături de salată şi o lingură de ulei de măsline şi suc proaspăt de lămâie. Apoi mănâncă iar fructe proaspete sau fructe de pădure şi încă un pahar de apă.

Cină. Din nou, somonul este nelipsit şi de la această masă. Masa de seară este similară celei de la prânz.

Gustări. Se permit două gustări pe zi: una după-amiază şi una înainte de culcare. Printre acestea se numără: pieptul de pui, alunele nesărate, iaurt slab, măr verde, măsline, ceai verde şi multă apă.

Avantajele dietei Perricone

Dacă eşti o iubitoare de somon şi alimente verzi, atunci această dietă ţi se potriveşte perfect. Unul dintre avantajele acestei diete ţine de restricţia de carbohidraţi. Mai mult, se recomandă ca acest plan să fie urmat de activitate fizică regulată pentru a menţine stresul la un nivel scăzut.

Dezavantajele dietei Perricone

Dieta Perricone este o dietă care poate fi greu de urmat, iar asta pentru că este destul de costisitoare. Să ne reamintim că această dietă pune accentul pe un consum crescut de somon.