Dieta pentru dureri cronice. Alimente pe care să le consumi și ce să eviți

Există câteva schimbări pe care le poți face în stilul de viață care te pot ajuta să ameliorezi durerile, alături de dieta pentru dureri cronice, sportul și un somn odihnitor.
12.08.2022
Dieta pentru dureri cronice. Alimente pe care să le consumi și ce să eviți
Foto: shutterstock / Dieta pentru dureri cronice. Alimente pe care să le consumi și ce să eviți

Durerea cronică este acea durere din corp care persistă mai mult de trei luni și poate fi definită ca o durere continuă care apare și dispare, dar care se resimte în orice parte a corpilui. Severitatea durerii cronice poate duce la apariția altor probleme care afectează activitățile zilnice și chiar produce tulburări de somn. Vestea bună este că există câteva schimbări pe care le poți face în stilul de viață care te pot ajuta să ameliorezi durerile, alături de dieta pentru durerile cronice, sportul și un somn odihnitor.

Consumă mai multe grăsimi sănătoase

Când vine vorba de consumul de grăsimi sănătoase, deși toate sunt importante, ideal este să prioritizezi acizii grași omega-3. Surse ideale de omega-3 sunt uleiul de pește, semințele de in și nucile. Acizii grași omega-3 sprijină sănătatea sistemului imunitar. Potrivit unei cercetări publicate în International Journal of Molecular Sciences, acizii grași omega-3 au fost asociați funcției imunitare.

Consumă mai multe verdețuri

Verdețurile sunt bogate în minerale precum magneziu. Magneziul ajută împotriva spasmelor musculare, inflamațiilor și durerilor. Spanacul, salata kale sunt surse bogate în antioxidanți care au proprietăți antiinflamatorii. Într-un studiu publicat în Americal Journal of Lifestyle Medicine, s-a descoperit că nivelul de proteină C-reactivă, un marker inflamator, a fost redus cu 400% în șase luni în rândul pacienților care au mâncat multe verdețuri.

Farfuria trebuie să arate ca un curcubeu

Cu cât este mai colorată farfuria, adică bogată în legume și fructe, cu atât durerile cronice sunt ameliorate mai rapid. Astfel consumi polifenoli și antioxidanți care luptă împotriva inflamațiilor. Potrivit Mayo Clinic, consumul zilnic de ructe și legume nu numai că te ajută să reduci inflamațiilor, dar reduci și riscul de boli cronice precum cancer, boli cardiovasculare și diabet. De asemenea, vederea și sistemul imunitar sunt mai puternice.

Renunță la alcool

Poate că un pahar de vin îți mai ia din durere pe moment, dar în timp, acesta crește nivelul durerii. Consumul de alcool crește nivelul inflamațiilor în corp.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet