Dieta pentru artrita psoriazică: alimente permise

Persoanele care suferă de boli cronice sunt predispuse la conexiunea cu alimentația, motiv pentru care dieta pentru artrita psoriazică este esențială.
06.08.2021
Dieta pentru artrita psoriazică: alimente permise
Foto: shutterstock

Uneori este greu să înțelegem exact cum ceea ce mâncăm poate afecta anumite părți ale corpului, dar inclusiv ceea ce ajunge la noi în stomac are o conexiune cu modul în care ne sunt afectate oasele, pielea și articulațiile. Alimentele bogate în calciu ne fac oasele mai puternice, grăsimile sănătoase ne ajută celulele să crească mai rapid, iar alimentele procesate nu sunt o alegere potrivită pentru a ne menține sănătoși. Persoanele care suferă de boli cronice precum artrita psoriazică sunt predispuse la această conexiune cu alimentația, motiv pentru care dieta este esențială în special pentru a putea controla simptomele acestei boli inflamatorii. Putem spune că dieta este o piesă de puzzle care ajută în tratarea bolii.

Dieta pentru artrita psoriazică

Nu trebuie să te gândești că trebuie să urmezi o dietă cu strictețe, adică să hotărăști că vrei să încerci dieta keto și să renunți la carbohidrați. În schimb, poți opta pentru produse integrale, neprocesate și să limitezi consumul de alimente rafinate și procesate. Poți urma dieta mediteraneană, în special pentru că alimentele pe care trebuie să le consumi sunt antiinflamatorii. Mai exact, această dietă presupune consumul de fructe și legume, care conțin antioxidanți, dar și acizi grași omega-3 care reduc inflamațiile articulare.

Alimente permise permise în dieta pentru artrita psoriazică

Experții sunt de părere că trebuie să ne concentrăm pe consumul de alimente antiinflamatorii, cunoscute pentru reducerea tensiunii și colesterolului și îmbunătățirea sănătății inimii.

Fructe și legume proaspete

Sățioase, bogate în fibre și fără calorii, fructele și legumele sunt esențiale în dietă, ele ajutând la îmbunătățirea funcțiilor digestive. În plus, conțin vitamina, minerale și nutrienți esențiali. Bineînțeles, nu toate au același profil nutrițional, motiv pentru care trebuie să ne concetrăm atenția asupra celor bogate în fitonutrienți care au proprietăți antioxidante:

  • fructe de pădure
  • ardei gras
  • salată kale
  • cireșe
  • mere
  • spanac
  • sparanghel
  • morcovi
  • broccoli
  • ananas

Proteină slabă

Ai nevoie de proteină pentru o musculatură sănătoasă și pentru repararea celulelor deteriorate, dar carnea de pui, curcan și pește conține puține grăsimi saturate, ceea ce devin alegeri excelente. Poți opta și pentru proteine vegetale precum tofu, fasole, mazăre, semințe de chia.

Grăsimi sănătoase

Grăsimile mononesaturate sunt excelente, iar cele saturate…ei bine, nu mai este nevoie să zic. Acizii grași omega-3 sunt cei mai buni dintre toți, iar pentru a-i încopora în dietă poți consuma somon, sardine, nuci, semințe, ulei de măsline.

Cereale integrale

Înlocuiește produsele rafinate cu cele integrale, de la făina albă, pâinea albă sau chiar orezul. Printre cerealele integrale se numără ovăzul, quinoa, orezul brun, pastele integrale, pâinea integrală și cerealele.

Ceai verde în dieta pentru artrita psoriazică

Ceaiul verde, alb sau negru include fitonutrienți, dar în special ceaiul verde Acesta are efecte antiinflamatorii, ba chiar are proprietăți antioxidante mai puternice decât vitamina C.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Silvia Chiotoroiu: tratamentul modern pentru cataractă