Dieta Mindfulness: foloseşte-ţi toate simţurile ca să slăbeşti!

“Mindfulness” este de fapt o tehnică care se poate învăţa şi aplica şi care te conduce către o stare de bine, către eliminarea stresului şi, de ce nu, către o greutate ideală.
Dieta Mindfulness: foloseşte-ţi toate simţurile ca să slăbeşti!

Iată câteva din aceste strategii din dieta mindfulness!

1. Vă e foame?
Începeţi prin a defini şi conştientiza ce înseamnă foamea pentru voi. Din păcate, mulţi au uitat cum se simte cu adevărat să mănânci, să savurezi şi mănâncă pe pilot automat. Începeţi prin a vă gândi la ceea ce experimentaţi FIZIC în momentul în care primiţi gândul că vă e foame: dureri sau arsuri la stomac, dureri de cap, oboseală. Pentru fiecare persoană, această experienţă este diferită. De aceea, este important ca fiecare să-şi identifice senzaţiile proprii. Păstraţi o singură regulă: mâncaţi doar atunci când vă este foame şi opriţi-vă atunci când vă simţiţi sătui.

2. Satisfăcuţi?
Acum, gândiţi-vă cum vă simţiţi atunci când sunteţi satisfacuţi, dar nu plini. Satisfăcut este sentimentul de a fi mâncat suficient. Vă simţiţi calmi, fericiţi? Plin înseamnă să fi mâncat până la nivelul de disconfort, dureri de stomac, senzaţie de rău.

3. Care este intenţia mâncarii?
Intenţia cosnumului alimentelor din farfuria noastra trebuie să fie senzaţia de bine! Nu mergem să mâncăm şi apoi să ne simţim prost şi vinovaţi după masă. Dacă mâncăm cu intenţia de a ne simţi bine, nu vom abuza, deoarece deja ştim că acest lucru ne va face să ne simţim rău. Înainte de a mânca, analizaţi, în primul rând, ce nivel de senzaţie de foame simţiţi. Cât de mult puteţi mânca astfel încât să vă simţiţi satisfacuţi, dar nu plini? Puţin sau puţin mai mult? Mâncaţi cu intenţia de a ajunge la acest nivel de satisfacţie.

4. Mâncaţi încet!
Dacă mâncaţi rapid şi făra a conştientiza este logic că veţi mânca mult prea mult Pentru a fi conştienţi de momentul în care ne vom simţi satisfacuţi, dar nu plini, este important să încetinim ritmul. Mintea noastră are nevoie de 20 minute pentru a realiza că este satisfacută, însă dacă mâncăm prea repede, ea nu va avea timp să conştientizeze. Şi, astfel, vom mânca mai mult decât avem nevoie. O strategie bună este aceea de a împărţi farfuria în două. De exemplu, dacă aveţi in farfurie orez şi salată, împărţiţi cu furculiţa în jumătate fiecare fel. Mâncaţi jumătate şi, când aţi terminat această jumătate, opriţi-vă, lăsaţi jos tacâmurile şi “scanaţi-vă” senzaţiile fizice. Cât de mult mai trebuie să mâncaţi? Tot ce este în farfurie sau doar un pic din ce mai este acolo?

5. Mâncaţi cu ajutorul fiecărui simţ!
Secretul prin care veţi reuşi să fiţi prezenţi şi conştienţi la fiecare masă şi de fiecare masă este să vă bucuraţi de ea cu toate simţurile. Dacă vă bucuraţi cu adevărat de mâncare cu toate simţurile veţi fi mulţumiţi cu mai puţin şi nu veti exagera. Începeţi prin a vă gândi că, pentru fiecare îmbucătură, ar trebui să vă folosiţi cele 5 simţuri:

Văzul: arată bine ceea ce veţi mânca? Vi se pare atractiv sau există alte lucruri care arată mai bine?

Tactil: dacă e ceva ce se poate atinge, de exemplu o ciocolată, atingeţi-o! Simţiţi-i textura! Vă place?

Miros: Bucuraţi-vă, de asemenea, de aroma mâncării. De fapt, un studiu recent arată că, atunci când ne bucurăm de aromă, chiar daca nu mâncăm, putem obţine acelaşi nivel de satisfacţie. Faceţi-vă timp să vă bucuraţi de aroma fiecărei înghiţituri. În doar câteva minute, veţi începe să vă simţiţi satisfăcuţi, şi, astfel, nu veţi mai mânca mai mult decât aveţi nevoie.

Gust/Auz: luaţi o bucăţică mică şi savuraţi-o prima dată fără a o muşca. Analizaţi ceea ce savuraţi! Este la fel de bun aşa cum v-aţi fi aşteptat? Merită mâncată? Poate că nu a fost ceea ce aţi aşteptat şi preferaţi să încercati altceva! Muşcaţi apoi şi mâncaţi încet.

În momentul în care muşcaţi din mâncare, fiţi atenti, de asemenea, la sunete şi la ceea ce vă spun acestea despre ceea ce mâncaţi. Este la fel de crocant aşa cum v-aţi fi aşteptat? Dacă vă faceţi timp pentru a vă folosi la maximum cele 5 simţuri, este posibil ca la jumătatea mesei să fiţi deja fericiţi şi mulţumiţi.