Dieta macrobiotică – riscuri şi beneficii 




Pentru că se tot vorbeşte despre dieta macrobiotică, despre avantajele ei şi mai ales despre cât de fericită şi frumoasă este Gwyneth Paltrow de când o urmează, haideţi să vedem ce presupune acest plan alimentar!


Dieta macrobiotică – riscuri şi beneficii






Pentru că se tot vorbeşte despre dieta macrobiotică, despre avantajele ei şi mai ales despre cât de fericită şi frumoasă este Gwyneth Paltrow de când o urmează, haideţi să vedem ce presupune acest plan alimentar!



Dieta macrobiotică  îşi are originile în Japonia şi este, de fapt, mai mult decât o dietă, un stil de viaţă. Acesta presupune mâncare naturală, organică, în cea mai mare parte de origine vegetală (se acceptă puţin peşte), o atitudine relaxată şi o viaţă interioară împlinită.



Practic, mai mult decât mâncarea, această dietă pune accent pe viaţa spirituală, pe atitudine, pe felul în care este privită viaţa şi pe modul armonios în care elementele yin şi yang o balansează. Alimentele yin sunt cele reci, dulci, pasive, în vreme ce alimentele yang sunt fierbinţi, sărate şi agresive.

Unele alimente sunt excluse din stilul de viaţă macrobiotic deoarece sunt considerate a fi toxice, consumatorului fiindu-i astfel greu să atingă starea Zen. Cuvântul „macrobiotic”, de altfel, provine din limba greacă şi înseamnă viaţă frumoasă sau viaţă lungă.

Cu toate că dieta macrobiotică este veche, iar în forma ei originală presupunea parcurgerea mai  multor stadii, de la cel mai uşor, până la cel mai dificil, punct în care se consuma doar orez brun şi apă, în zilele noastre, dieta a suferit nişte modificări, s-a americanizat şi a ajuns un soi de regim vegetarian modificat.

Pe lângă importanţa alimentelor şi a stării de spirit, este important ca mâncarea să fie mestecată cu răbdare pentru a fi bine digerată. Fructe, legume, seminţe, peşte, totul copt, fiert, preparat la abur – iată ce este permis.

Dimpotrivă, alimentele procesate, grase, lactatele, dulciurile, cafeaua (cafeina), alcoolul, ciocolata, făina rafinată, condimentele picante, conservanţii, cartofii, dovleceii şi alte tipuri de carne decât peştele sunt interzise.




Atunci când este bine alcătuită şi eventual supravegheată de un nutriţionist, dieta este benefică organismului, asigurând o sănătate forte. Totuşi, pentru că este săracă în grăsimi, bogată în fibre şi în calciu, dieta poate afecta însă serios sănătatea.

Gwyneth Paltrow, de exemplu, a ajuns în prag de osteoporoză din pricina acestei diete, probabil aplicată fără prea mult discernământ. Deficienţele nutriţionale nu se opresc aici. Vitaminele D şi B12, fierul, proteinele pot ajunge şi ele sub nivelul normal.
 

Diana Suciu

Diana Suciu este un jurnalist cu experienţă în realizarea de ştiri şi articole pentru on line, fiind unul dintre primii redactori ai site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”. De-a lungul timpului, Diana Suciu a scris sute de ştiri, articole şi interviuri atât pentru revista “Ce se întâmplă, ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Laura Davidescu: greșeli care ne îngrașă