Dieta cu ciocolată – pentru toţi „dependenţii” de dulce!

Autoarea Dietei cu ciocolată, Sally Ann Voak, promite iubitorilor de ciocolată că vor scăpa de 7 kilograme în doar două săptămâni! Premisa de bază a dietei este simplă. Atunci când ne propunem să slăbim şi să renunţăm la dulciuri, simţim cea mai mare poftă de ciocolată! Şi dacă nu avem o putere de abţinere de fier, cel mai probabil ne vom lăsa păgubaşe şi vom distruge tot ce am „construit” până atunci.
Dieta cu ciocolată – pentru toţi „dependenţii” de dulce!

Autoarea Dietei cu ciocolată, Sally Ann Voak, promite iubitorilor de ciocolată că vor scăpa de 7 kilograme în doar două săptămâni!

Premisa de bază a dietei este simplă. Atunci când ne propunem să slăbim şi să renunţăm la dulciuri, simţim cea mai mare poftă de ciocolată! Şi dacă nu avem o putere de abţinere de fier, cel mai probabil ne vom lăsa păgubaşe şi vom distruge tot ce am „construit” până atunci.

Astfel, Voak creaază „Dieta cu ciocolată” pentru a le permite celor care o urmează să îşi satisfacă „dependenţa” de dulce şi să înveţe să o includă în dieta lor zilnică fără a le afecta greutatea.

Voak afirmă că există diferite categorii de „dependenţi” de ciocolată şi că fiecare dintre aceste categorii trebuie să urmeze un plan diferit de slăbire.

Iată care sunt cele 6 categorii:

  • „Dependenţi în secret” – mănâncă ciocolată pe ascuns sau în locuri şi situaţii neobişnuite
  • „Romanticii” – deseori, persoanele singure folosesc ciocolata ca pe un înlocuitor pentru afecţiunea psihică şi emoţională.
  • „Stresaţii” – mănâncă ciocolată ori de câte ori sunt stresaţi sau obosiţi. Aceasta este cea mai comună categorie.
  • „Dependenţii de weekend” – folosesc orice weekend sau aniversare drept scuză pentru a se „scufunda” în ciocolată
  • „Dependenţii de zahăr” – îşi obţin majoritatea caloriilor necesare într-o zi din carbohidraţi, iar apoi folosesc ciocolata drept „energizant”.
  • „Dorinţele premenstruale” – la categoria aceasta intră femeile care mănâncă multă ciocolată doar în „acea perioadă a lunii”.

Fiecare dietă va începe cu eliminarea completă a consumului de ciocolată timp de o săptămână.Voak susţine că acest lucru le va permite celor care vor urma dieta să îşi controleze dorinţa de ciocolată. După această săptămână, fiecare plan de dietă va conţine o cantitate de ciocolată zilnică.

Mâncăruri recomandate în timpul dietei:

Legumele cu un număr scăzut de calorii (varză, morcov, conopidă, ţelină, broccoli, dovlecel, castravete, etc) , sunt permise în cantităţi nelimitate. De asemenea, sunt permise şi lactatele uşoare, cum ar fi laptele scăzut în grăsime. Cafeaua trebuie, totuşi, înlocuită cu un ceai (negru, verde, etc).

Planul principal

Dieta „oferă” 1000 de calorii pe zi în prima săptămână şi 1200-1300 de calorii pe zi începând cu a doua. În cazul bărbaţilor, sunt permise pâna la 1500 de calorii pe zi.

Planul variază în funcţie de categoria de „dependenţă” dar, în general, acesta include: 250 de calorii la micul-dejun, una sau două mese mici cu aproximativ 300 de calorii şi o masă principală, cu aproximativ 400 de calorii.

În prima săptămână, porţia de ciocolată permisă este de 50-300 calorii pe zi.

Planul de exerciţii

Recomandarea de exerciţii diferă, de asemenea, de tipul de categorie în care te incluzi.

Pentru „Dependenţii în secret”, „Dependenţii de zahăr” şi „Dorinţele premenstruale”, sunt recomandate cel puţin 20 de minute de exerciţii pe zi, plus o activitate relaxantă, cum ar fi yoga sau înotul, de două ori pe săptămână.

„Romanticii” şi „Stresaţii” sunt sfătuiţi să facă yoga sau înot de mai multe ori pe sătpămână, iar „Dependenţilor de weekend” le sunt recomadate activităţi cum ar fi tenisul, golful, sau alte sporturi pe care le fac, deobicei, în weekend!

Pro şi contra Dietei cu ciocolată!

  • Faptul că nu trebuie să te abţii de la ceea ce îţi place, ciocolata, ajută la ducerea dietei la bun sfârşit. (PRO)
  • Majoritatea persoanelor vor simţi senzaţia de foame de-a lungul dietei. (CONTRA)
  • Ciocolata neagră de bună calitate, poate fi o sursă bună de antioxidanţi. (PRO)
  • Unele persoane ar putea să descopere că ciocolata, în cantităţi mici, poate duce la o poftă şi mai mare. (CONTRA)
  • Promovează consumul de legume (PRO)

Dacă speri să găseşti o dietă care îţi va permite să mănânci ciocolată toată ziua şi, în acelaşi timp, să scapi de kilogramele în plus, vei fi dezamăgită! „Dieta cu ciocolată” este, de fapt, o dietă bazată pe calorii puţine, alimente scăzute în grăsimi şi o porţie mică de ciocolată pe zi.

Persoanele care urmează acest plan vor pierde kilogramele în plus, datorită combinaţiei de exerciţii şi calorii foarte puţine dar, pe termen lung, această dietă nu este cel mai bun mod de slăbire pentru majoritatea persoanelor.