Dieta Beverly Hills – regimul iubitorilor de fructe!

Dieta Beverly Hills (cunoscută şi ca “dieta băutorului”) a fost gândită de Judy Mazel pentru rezolvarea problemelor sale de obezitate.
Dieta Beverly Hills – regimul iubitorilor de fructe!

Dieta Beverly Hills (cunoscută şi ca “dieta băutorului”) a fost gândită de Judy Mazel pentru rezolvarea problemelor sale de obezitate.

Mai apoi şi-a perfecţionat regimul cu “Noua dietă Beverly Hills”.

Această dietă a fost promovată de Mazel ca dieta preferată de multe staruri americane (Beverly Hills este un cartier din Los Angeles unde locuiesc multe vedete)… Oare de aceea, în afară de apă, singura băutură permisă este şampania?

În altă ordine de idei, nu sunt expuse restricţii stricte, nici limite deosebite, exceptând sarea, zahărul, îndulcitorii, alimentele light, laptele şi brânza. Nu există ore stricte de masă, iar alimentele sunt consumate natural fără a fi cântărite, în timp ce persoana care ţine dieta trebuie să-şi noteze zilnic greutatea.

În primele 10 zile se consumă numai fructe, apoi, treptat, se pot introduce alte alimente.

După 25 de zile se trece la faza de menţinere, adică se mănâncă variat, dar se ţine cont de combinaţiile alimentare corecte.

Mazel consideră că, pentru a asimila hrana, corpul are nevoie de enzime diverse pentru fiecare aliment. Prezenţa acestor enzime la o singură masă poate îmbunătăţi procesul de digestive, deci este foarte important să consumăm mâncăruri care conţin aceleaşi enzime sau, dacă nu, să respectăm combinaţia şi succesiunea temporală corectă la masă pentru a evita ca diversele enzime să se anihileze una pe alta.

Acesta este motivul pentru care regimul acesta propune un consum aproape exclusiv de fructe, dacă e posibil exotice, deoarece fructele (mai ales ananasul) conţin enzime digestive.

Pentru a evita tentaţiile, Judy Mazel susţine că este de ajuns să te gândeşti că nimic nu îţi este interzis pentru totdeauna!

Dieta Beverly Hills – argumente Pro şi Contra

Pro: această dietă este indicată pentru iubitorii de fructe. În plus, faptul că nu trebuie să cântăreşti mâncarea şi să calculezi caloriile o face mai puţin dificilă.

Contra: o dietă pe bază de fructe este detoxifiantă, dar nu trebuie urmată mai mult de trei zile.

Indicată în caz de supraponderitate, obezitate, boli datorate unui raport greşit cu mâncarea.

Contraindicată în caz de diabet, colită, hipoglicemie, colon spastic, ulcer, enterită, sarcină sau perioadă de alăptare.

Exemplu de meniu

Primele zece zile: se consumă un fel de fructe una sau două zile, apoi de schimbă.

Ziua 11: pâine cu unt, trei ştiuleţi de porumb seara.

Zilele 12-14: fructe, la fel ca şi în primele zile.

Zilele 15-21: fructe; o zi pe bază de pui; o zi pe bază de legume (dovlecei dimineaţa, fasole verde şi ciuperci la prânz, anghinare şi conopidă seara).